رونمایی اولیه از نخستین سامانه طرحهای بهینه سازی بند «ق»

سامانه طرح افزایش کارایی 600 هزار موتورخانه کشور به عنوان نخستین سامانه از سامانه طرحهای بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه 93 رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار شانا، نصرت اله سیفی امروز (شنبه 9 خرداد ماه) در آیین رونمایی اولیه از سامانه طرح افزایش کارایی 600 هزار موتورخانه کشور که از طرحهای مصوب بند «ق» تبصره 2 بودجه 93 است، اظهار کرد: طراحی این سامانه از سوی موسسه مطالعات بین المللی انرژی از اسفندماه پارسال آغاز شده است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری دو میلیاردی در طرح افزایش کارایی موتورخانه ها، مبلغ کمی نیست و این طرح اهمیت بالایی در جلوگیری از تلفات انرژی، آلودگی هوا و هزینه ها دارد.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با بیان این که این طرح به توسعه و پیشرفت کمک می کند، افزود: تا پایان سال، سامانه 5 طرح از طرحهای بند «ق» راه اندازی می شوند.

وی درباره مزیتهای این سامانه یادآور شد: خدمات دهی سامانه به تعداد بالایی کاربر، کاهش دخالت انسانی، گزارش گیری راحتتر و همچنین سرعت بالای سامانه به دلیل اطلاعات گیری از ثبت احوال، شرکت توانیز و شرکت ملی گاز ایران از ویژگیهای خاص سامانه طرح افزایش کارایی موتورخانه هاست.


رونمایی از سامانه طرح ارتقاء کارایی موتورخانه های کشور در بهینه سازی 2  

سیفی با اشاره به آغاز عملیاتی طرح موتورخانه ها تا دو ماه آینده تصریح کرد: تابستان را نباید از دست داد زیرا تابستان وقت طلایی برای کار در موتورخانه های کشور است و عملیات تعمیرات راحتتر انجام می شود.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت درباره شرط کافی سرمایه گذاری در این طرح گفت: سرمایه گذاران این طرح باید جزو پذیرفته شدگان فهرست رتبه چهار شرکتهای تأسیساتی سازمان برنامه باشند و توانمندی سرمایه گذاری در طرح را داشته باشند.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، اشتغال زایی و افزایش سطح علمی این صنف را با آموزشهایی که با گواهینامه معتبر ارائه می شود، خواهیم داشت.

به گزارش شانا، براساس بند ق تبصره ٢ قانون بودجه سال ٩٣ کل کشور، وزارت نفت اجازه داشت با متقاضیان و سرمایه گذاران بخش خصوصی و عمومی به روش بیع متقابل معادل ١٠٠ میلیارد دلار برای توسعه میدانهای نفت و گاز قرارداد امضا کند و با توجه به مجوز وزارت نفت در این بند قانونی، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با موافقت وزیر نفت، اجازه داشت برای اجرای طرحهای کاهش شدت انرژی در بخشهای مختلف از این منابع استفاده کند.

کد خبر 241885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =