پیشرفت 51 درصدی در طراحی سامانه افزایش کارایی موتورخانه ها

رئیس مؤسسه مطالعات بین المللی انرژی از 51 درصد پیشرفت در طراحی نخستین سامانه طرح بهینه سازی مصرف سوخت یعنی افزایش کارایی موتورخانه های کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، حسین ایرانمنش امروز (شنبه 9 خرداد ماه) در آیین رونمایی اولیه از سامانه افزایش کارایی موتورخانه های کشور با اشاره به این که طراحی سامانه همه طرحهای بهینه سازی بند «ق» از سوی مؤسسه مطالعات انجام می شود، اظهار کرد: سامانه طرحهای افزایش کارایی موتورخانه‌ها، جایگزینی 17 هزار اتوبوس شهری فرسوده گازوئیلی با اتوبوسهای گازسوز، برق دارکردن چاههای کشاورزی گازوئیلی، جایگزینی 140 هزار تاکسی فرسوده با تاکسی تمام گازسوز و از رده خارج کردن 400 هزار موتورسیکلت بنزینی فرسوده تهران و جایگزینی با موتور سیکلتهای برقی‌ از اولویتهای امسال توسعه سامانه طرحهای بهینه سازی بند ق هستند.

وی ادامه داد: توسعه سامانه‌ در این طرحها به دلیل پیچیدگی گردشهای کاری و حجم بالای اطلاعات لازم، خودکارسازی فرآیندهای مرتبط با طرحهای بند ق، تعدد بالای کاربران مختلف، حداقل‌سازی دخالت نیروی انسانی در انجام امور و لزوم شفاف‌سازی فرآیندهای مربوطه بسیار اهمیت دارد.

رئیس مؤسسه مطالعات بین المللی انرژی با اشاره به تشکیل تیم اجرایی طراحی این سامانه در اسفند ماه 93 افزود: پس از تشکیل تیم اجرایی، تدوین گزارش شناخت طرح و تدوین سیستم مدیریت پروژه انجام شد.

ایرانمنش درباره ویژگیهای کلیدی رویکرد اجرایی طرح گفت: شروع کار بدون وقفه‌های معمول، صندوق از سوی موسسه، تخصیص افراد کلیدی تیم مجری به صورت تمام‌وقت، حمایت مدیریت ارشد کارفرما، اعتماد کارفرما به رویکرد فنی و اجرایی مجری، استفاده از رویکردهای موازی در سمت مجری با هدف پوشش ریسک و استفاده از متدولوژیهای Agile و Scrum از ویژگیهای خاص در طراحی این سامانه هستند.

وی درباره چرخه توسعه سامانه‌ یادآور شد: ابتدا گردشهای کاری اولیه از سوی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت تهیه شد و سپس موسسه مطالعات بین المللی انرژی به ترتیب طراحی فرمها و اطلاعات مورد نیاز، نهایی سازی گردشهای کاری، تدوین نقشه فرآیند، طراحی مدل داده مورد نیاز و در نهایت نخستین نمونه اولیه را با تست و ارزیابی 2 هفته ای توسعه داد.

رئیس مؤسسه مطالعات بین المللی انرژی با اشاره به این که معماری به کار رفته در توسعه سامانه، دارای سه لایه برای استفاده کاربران سامانه، لایه ابزارهای ارتباطی و ماژولهای برنامه نویسی و لایه سرور مرکزی و بانک اطلاعاتی است، یادآور شد: در این سامانه فناوریهای بروز متعددی به طور موازی استفاده شده است.

ایرانمنش با اشاره به این که این طراحی سامانه از اسفند پارسال شده بود، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان مهرماه سال 96، همه سامانه های طرحهای بهینه سازی مصرف سوخت کامل شوند.

وی با بیان این که پیشرفت واقعی و برنامه ای طراحی سامانه طرحهای بند ق با هم پیش می روند، گفت: تاکنون 25 درصد پیشرفت در طراحی کل طرحها و 51 درصد پیشرفت در طراحی نخستین سامانه طرح بهینه سازی مصرف سوخت یعنی افزایش کارایی موتورخانه های کشور داشته ایم.

به گزارش شانا، در پایان آیین رونمایی از نخستین سامانه افزایش کارایی موتورخانه های کشور، بررسی شماتیک جزئیات یکی از گردشهای کاری و چگونگی ارتباط آن با دیگر گردشهای کاری در نقشه فرآیندی و آزمایش عملی سامانه انجام شد.

کد خبر 241896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =