منطقه ویژه پارس از ماه آینده پایش مستمر آب دریا را آغاز می کند

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس از آغاز پالایش مستمر آلودگی آب دریا توسط سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس از ماه آینده خبر داد.

به گزارش شانا، مهدی یوسفی با اعلام این خبر، گفت: پایش آلودگی خاک در منطقه ویژه پارس آغاز شده است و پایش مستمر آلودگی آب دریا نیز از ماه آینده آغاز می شود.

وی افزود: پایش آلودگی هوا در منطقه ویژه اقتصادی پارس مدت طولانی است که برای اطمینان بخشی درباره وضع محیط زیست، انجام می شود.

میزان سوزاندن گازهای همراه 10 فاز نخست پارس جنوبی به یک هشتم رسید

وی با بیان این که  آلودگی هوا در منطقه ویژه پارس، به طور مستمر پالایش می شود، گفت: آمارها پیشرفت خوبی را  از کاهش میزان آلودگی ثبت کرده اند به طوری که هم اکنون نسبت به سال 87 میزان سوزاندن گازهای همراه 10 فاز نخست به یک هشتم رسیده است.

یوسفی درباره بعضی از موضوعهای مورد اشاره در نشست مشترک کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و مسئولان ارشد وزارت نفت، گفت: توسعه 200 هکتار فضای سبز در منطقه ویژه از برنامه های این سازمان است.

شایعه آلودگی خون کارکنان و ساکنان عسلویه به طور قوی رد شد

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به نمونه گیری خون از کارکنان شرکتها و ساکنان عسلویه و نخل تقی نیز، گفت: در این نشست مشترک، پرسشهایی درباره آلودگی خون کارکنان و ساکنان عسلویه مطرح شد که نماینده سازمان انتقال خون کشور با اشاره به دو بار نمونه گیری خون در سال 93، شایعه آلودگی خون کارکنان و ساکنان عسلویه را به طور قوی رد کرد.

وی درباره مطالعات جایکا توضیح داد: این مطالعات منجر به تهیه یک برنامه اجرایی شده است و از امسال اجرای آن آغاز می شود.

به گفته یوسفی برای اجرای این برنامه، مقام عالی وزارت، شورای راهبردی در مناطق دستورهایی را ابلاغ کرده اند و در عسلویه مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس متولی اجرای آن خواهد بود.

همچنین در این نشست نمایندگان سازمانهای مردم نهاد عسلویه ضمن قدردانی از اقدامهای اصلاحی برای کاهش آلاینده ها، خواستار تداوم این امر برای حل اساسی این موضوع و تضمین سلامت مردم شدند.

کد خبر 241898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =