فرآیندهای کلیدی در پروژه‌های پژوهشی مستند‌سازی و اصلاح شد

دستیابی به حداکثر بهره‌وری و تحقق چشم‌انداز پژوهشگاه صنعت نفت، نیازمند تسهیل مسیر دریافت و اجرای پروژه در این مرکز خلق و توسعه فناوری صنعت نفت کشور است که برای این منظور فرآیندهای کلیدی در پروژه‌های پژوهشی مستند‌سازی، اصلاح و با تائید رئیس پژوهشگاه ابلاغ شد.

به گزارش شانا، محمد حمید ایجازی، معاون برنامه‌ریزی پژوهشگاه صنعت نفت تصریح کرد: برای دستیابی به حداکثر بهره وری و تحقق چشم انداز پژوهشگاه، در برگزاری پانلهای خبرگی متعدد با حضور معاونان و روسای پردیسها و متخصصان امور، مشکلات و موانع پردیسها در مسیر اخذ و اجرای پروژه آسیب شناسی شد.

وی با بیان این‌که، این مرکز پژوهشی، سازمانی پروژه محور است، گفت: رشد و بقای این مجموعه و از سوی دیگر تحقق چشم انداز مدون و مصوب پژوهشگاه نیز در گرو اخذ و اجرای پروژه‌هاست.

معاون برنامه‌ریزی پژوهشگاه اظهار کرد: محدود بودن اختیارات مدیران پروژه به عنوان مشکل اصلی در مسیر اخذ و اجرای پروژه شناسایی شد که پس از بررسیهای لازم و در نهایت برای چابک‌سازی و جلوگیری از کنترل‌های غیر ضروری نسبت به تفویض اختیارات بیشتر به مدیران، فرآیند‌های اصلاح شده توسط رئیس پژوهشگاه ابلاغ شد.

ایجازی پژوهشگاه افزود: در برگزاری هشت جلسه شورای تحول، با حضور معاونان و روسای پردیسها و پژوهشکده‌ها، فهرستی از فرآیندهای گلوگاهی مربوط به انجام پروژه‌ها شناسایی شد و بهبود و اصلاح فرآیندهای معین شده در دستور کار معاونت برنامه‌ریزی قرار گرفت.

وی با اشاره به این‌که فرآیند انجام کار معین تحقیقاتی در پروژه‌های پژوهشی پژوهشگاه، جزو فرآیند‌هایی است که در پروژه‌های پژوهشی به مدیران تفویض اختیار می‌شود، گفت: از دیگر فرآیند‌هایی که در باره آنها، این تفویض اختیار نیز صورت گرفته است، می‌توان به فرآیندهای خرید، پرداخت علی الحساب به کارکنان برای انجام امور پروژه‌های پژوهشی، استفاده از خدمات پیمانکاری، اعزام به ماموریت و اعزام کارکنان برای شرکت در دوره‌های آموزشی و سمینار داخلی در پروژه‌های پژوهشی اشاره کرد.

معاون برنامه‌ریزی پژوهشگاه درباره چگونگی اصلاح فرآیندها توسط معاونت برنامه‌ریزی گفت: در فاز نخست یعنی شناخت فرآیندهای موجود این معاونت با مشارکت معاونت فناوری در برگزاری جلسات متعدد با متخصصان امر و متولیان هر فرآیند، فرآیندهای موجود را شناسایی و با استفاده از استاندارد مدل‌سازی فرآیندهای کسب و کار (BPMN) مستند کرد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت، ایجازی در پایان با اشاره به اصلاح فرآیندها در فاز دوم اظهار کرد: معاونت برنامه‌ریزی تغییرات مورد نظر را در فرآیند‌ها اعمال و برای اخذ تائید و تصویب نهایی به معاونان و روسای پردیس‌ها ارائه کرد و مجموعه فرآیندهای فوق الذکر به همراه روشهای اجرایی در 7 ویرایش اصلاح و در نهایت با تصویب رئیس پژوهشگاه در سیستم استاندارد ایزو مستند و ابلاغ شد و هم اکنون بر روی سامانه داخلی پژوهشگاه در دسترس عموم بوده و لازم الاجراست.

کد خبر 241903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =