وزیر انرژی قطر و وزیر نفت آنگولا عصر امروز وارد وین می شوند

وزیر انرژی و صنعت قطر و وزیر نفت آنگولا عصر امروز برای شرکت در ششمین سمینار اوپک و یکصد و شصت و هفتمین نشست وزارتی این سازمان وارد وین می شوند.

به گزارش خبرنگار شانا، خوزه ماریا دی بوتلهو دی واسکنسیلوس، وزیر نفت آنگولا و محمد بن صالح الساده، وزیر انرژی و صنعت قطر عصر امروز (سه شنبه 12 خرداد ماه) برای شرکت در نشست 167 اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و همچنین حضور در ششمین سمینار اوپک وارد وین می شوند.

براساس این گزارش، وزیر نفت آنگولا ریاست سومین نشست تخصصی سمینار اوپک با عنوان «ظرفیت تولید و سرمایه گذاری» بر عهده دارد که گسترش ظرفیت و مدیریت سرمایه گذاری، تحولات تقاضا بعنوان عاملی در سرمایه گذاری بالادستی نفت و مروری بر چشم اندازهای افزایش همکاری میان شرکتهای ملی و بین المللی نفت  را بررسی می کند.

در همین حال محمد بن صالح الساده، وزیر انرژی و صنعت قطرریاست پنجمین  نشست این سمینار با سرفصل «چشم انداز اقتصاد جهانی» را بر عهده دارد که به بررسی چشم انداز چالشهای اقتصاد جهانی و تاثیر آن بر بازارنفت، تحلیل اصول در حال رشد مبنی بر رشد اقتصادی و بهبود مقررات و مروری بر تلاشهای جهانی برای نابودی فقر انرژی می پردازد، در این نشست محمد حسین عادلی، دبیر کل مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی یی سی اف) نیز حضور دارد.

ششمین سمینار اوپک سه شنبه، 13 خرداد ماه با برگزاری سه سمینار در کاخ تاریخی هافبورگ آغاز می شود.

به گزارش شانا، علی النعیمی، وزیر نفت عربستان نخستین وزیری بود که روز گذشته وارد وین شد و در بدو ورود به این شهر در پاسخ به خبرنگارانی که درباره تاثیر راهبرد حفظ سقف تولید کنونی روزانه ٣٠ میلیون بشکه اوپک می‌پرسیدند، گفت: این برنامه موثر بوده است؛ تقاضا در حال افزایش و عرضه در حال کاهش است؛ بازار در مسیر تثبیت قرار دارد و من از این موضوع خوشحالم.

 

کد خبر 242135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =