مدیرعامل توتال: به ایران باز می گردیم

مدیر عامل شرکت فرانسوی توتال در کنفرانس جهانی گاز در شهر پاریس اعلام کرد که در صورت لغو تحریمها علیه ایران، این شرکت به صنعت نف ایران باز می گردد.

به گزارش خبرگزاری آر تی روسیه، پاتریک پویان، مدیرعامل شرکت توتال فرانسه اعلام کرد که در صورت لغو تحریمها و توافق نهایی درباره برنامه هسته ای ایران، بازگشت شرکت توتال به ایران دست یافتنی است.

شرکت توتال شاید شاهد ازسرگیری فعالیت و کار روی طرح ساخت یک کارخانه ال ان جی در ایران باشد؛ پروژه ای که در سال 2009 متوقف شد.

وی روز سه شنبه (12 خرداد ماه) در کنفرانس جهانی گاز اعلام کرد: ما یک فعالیت دیرینه و تاریخی در ایران داریم و پروژه های مشترکی با این کشور توسعه داده ایم.

پویان گفت: ما روابط دیرینه با ایران داریم و می دانم که توتال پذیرفته می شود، اما نخست باید دید که از نظر سیاسی چه اتفاقی می افتد.

وی افزود: بازگشت توتال به دومین کشور دارنده ذخایر بزرگ گازی جهان و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان زمان می برد.

مدیرعامل توتال پیش از این گفته بود که این شرکت در توسعه پروژه های نفتی در ایران حضور فعالی داشته است و قصد داشت تا در ساخت یک کارخانه تولید ال ان جی در میدان پارس جنوبی سرمایه گذاری کند.

توتال و شرکت پتروناس مالزی قرار بود که فاز 11 میدان پارس جنوبی را توسعه دهند؛ اما شرکت توتال در سال 2009 میلادی همه پروژه های خود در ایران را به دلیل تحریمهای آمریکا علیه این کشور متوقف کرد.

ایران در ماه آوریل با قدرتهای جهانی به توافقی درباره برنامه هسته ای خود دست یافت.

در صورت نهایی شدن این توافق که مهلت نهایی آن 30 ماه ژوئن است، تحریمها علیه ایران برداشته می شود.
کد خبر 242152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =