مازاد عرضه در بازار به قیمت نفت فشار می آورد

وزیر نفت در بدو ورود به وین گفت: قیمت نفت خام هم اکنون به دلیل مازاد عرضه در بازارهای جهانی، تحت فشار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه صبح امروز (چهارشنبه، 13 خردادماه) در بدو ورود به وین برای حضور در ششمین سمینار سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و نشست 167 این سازمان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، درباره نشست روز جمعه (15 خردادماه) وزیران نفت اوپک گفت: هنوز نمی دانم در نشست 167 اوپک چه تصمیمی گرفته خواهد شد؛ این تصمیم نتیجه مذاکراتی خواهد بود که در این روزها انجام می شود؛ بویژه اراده سیاسی که کشورها باید برای تصمیمهای خود داشته باشند.

وزیر نفت با بیان این که اوپک برای همه تصمیمهای خود نیاز به اجماع دارد، تصریح کرد: آنچه مهم و مشخص است؛ هم اکنون مازاد عرضه نفت در بازار وجود دارد که به قیمتها فشار وارد می کند.

به گزارش شانا، وزیر نفت ایران بامداد امروز (چهارشنبه، 13 خردادماه) برای حضور در یکصد و شصت و هفتمین نشست اوپک و ششمین سمینار این سازمان تهران را به مقصد وین ترک کرد.

سمینار بین المللی اوپک که هر سه سال یکبار برگزار می شود یکی از قدیمی ترین رویدادهای انرژی در جهان به شمار می آید و وزیران نفت کشورهای عضو و غیرعضو اوپک، مدیران نهادهای بین المللی، مدیران شرکتهای نفتی دولتی و بین المللی، مدیران دیگر صنایع، نهادهای مشهور علمی، تحلیلگران و نمایندگان رسانه های جهانی را گردهم می آورد.

اوپک این سمینارها را از سال ٢٠٠١، با هدف ایجاد انگیزه تازه در صنایع کلیدی و ایجاد راههای جدید برای انجام مذاکرات و همکاری در بخشهای مختلف انرژی برگزار می کند.

اوپک برای بررسی سیاستهای تولید این سازمان سالانه دو نشست عادی برگزار می کند، به طور معمول نشست نخست در ماه ژوئن (تابستان) با هدف بررسی بازار و تصمیم گیری درباره نیمه دوم هر سال میلادی و نشست دوم پیش از پایان آن سال و برای تصمیم گیری درباره سیاست تولید اوپک در نیمه نخست سال آینده با حضور وزیران نفت کشورهای عضو برگزار می شود. 

کد خبر 242179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =