همایش مدیریت دانش خوردگی در شرکت ملی حفاری برگزار شد

همایش علمی - آموزشی مدیریت دانش خوردگی از سوی مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، رضا جواهر دشتی، مدرس دانشگاه امروز (چهارشنبه 27 خردادماه) در همایش علمی - آموزشی مدیریت دانش خوردگی گفت: مدیریت دانش خوردگی را از دو جنبه فنی و مدیریتی می توان مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به اهیمت بالای مسئله خوردگی، اعلام کرد: صنایع کشور سالانه میلیاردها ریال از خوردگی زیان می بنید.

این مدرس دانشگاه اظهار کرد: مدیریت دانش خوردگی در صنایع نفت و گاز بسیار با اهمیت است و تاکنون همایشهای مختلفی در این ارتباط برگزار و کتاب و مقاله های متعددی به چاپ رسیده است.

جواهر دشتی تعریف سامانه خوردگی، شفافیت، استفاده از اطلاعات و مدلسازی و ارتباط ارگانیکی را از اصول مدیریت دانش خوردگی عنوان کرد و گفت: مدیران می توانند در سطح کلان این کار را برنامه ریزی و پیش بینی و با رعایت نکته های پیشگیری از بسیاری مسائل مرتبط جلوگیری کنند.

وی با اشاره به تاثیر خوردگی فلزات بر محیط زیست، افزود: خوردگی باید مهار شود و اگر به دلایلی مواد شیمیایی وارد محیط زیست شود، اکوسیستم را تحت تاثیر قرار می دهد.

جواهر دشتی یادآور شد: در سطح بین المللی هر 90 ثانیه یک تن فولاد در اثر خوردگی از میان می رود و انرژی که برای یک تن فولاد استفاده می شود که معادل مصرف سه ماه انرژی یک خانواده است.

وی گفت: کنترل خوردگی و پیشگیری به طور مستقیم بر محیط زیست و مدیریت انرژی تاثیر دارد زیرا خوردگی یک مسئله چند وجهی است که از ابعاد مختلف در سلامت انسان موثر است.

در این همایش مباحث اهمیت خوردگی و ضررهای زیست محیطی مالی و جانی ناشی از آن در ایران و جهان و مدیریت دانش خوردگی و تعریف زبان مشترک میان مدیران و کارشناسان فنی بحث و بررسی شد.

کد خبر 243016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =