نماد شرکتهای پالایشی بزودی بازگشایی می شود

نماد بسته شده پالایشگاه ها در بورس تهران بزودی با پیگیریهای انجام شده بازگشایی خواهد شد.

 معاون نظارت بر بورسها و ناشران سازمان بورس در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: شرکتهای پالایشی که نمادشان از چهارشنبه گذشته (27 خردادماه) بسته شده است در حال مذاکره با وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی هستند و بر اساس آخرین خبرهای اعلام شده مشکل به وجود آمده در آستانه رفع است و نمادها بزودی بازگشایی خواهند شد.

حسن امیری افزود: در اولین فرصتی که اطلاعات مورد نیاز ارائه شود آمادگی کامل برای بازگشایی نمادهای بسته شده وجود دارد.

وی درباره برخی خبرهای منتشر شده که تاریخ و زمان مشخصی را برای بازگشایی نماد شرکتهای پالایشی اعلام کرده اند، گفت: هیچ تاریخی دقیقی مشخص نشده است و تاریخهای اعلام شده نادرست است.

به گزارش شانا، معاون نظارت بر بوررس ها و ناشران سازمان بورس چهارشنبه هفته گذشته علت توقف نماد ۵ پالایشگاه را ناشی از وجود اطلاعات با اهمیت اعلام کرد و از برنامه دریافت نظرات شرکت ها برای نهایی کردن دستور العمل سهام خزانه خبر داد.

حسن امیری درباره علت توقف نماد 5 پالایشگاه اصفهان ، بندرعباس، تبریز، شیراز و لااون ( نماد پالایشگاه تهران از چندی پیش به دلیل برگزاری مجمع متوقف است) اظهار کرده بود: این شرکت ها با ارسال نامه ایی به سازمان بورس از دریافت اعلامیه ایی از سوی وزارت نفت و وجود اطلاعات با اهمیت خبر داده اند.

وی با بیان این که تاریخ اعلامیه وزارت نفت 24 خرداد بوده که 25 خرداد به شرکت ها ارسال شده، ادامه داده بود: تاکنون جزییات اعلامیه وزارت نفت مشخص نشده اما از قرار معلوم مربوط به تغییرات ارقام یارانه ها است که نیاز به بررسی آثار این اعلامیه با ارقام قبلی توسط شرکت ها دارد.

امیری گفته بود: بر همین اساس ، توقف نماد این 5 پالایشگاه ناشی از وجود اطلاعات با اهمیت بوده و بعد از دریافت آثار و انتشار اطلاعات جدید نماد این شرکت ها در بورس و فرابورس باز خواهد شد.


کد خبر 243082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =