صادرات میعانات گازی کشورهای تولید کننده کاهش می یابد

مصرف میعانات گازی در کشورهای عرضه کننده این حامل انرژی، تا سال 2020 از صادرات پیشی می گیرد.

به گزارش خبرنگار شانا، با توسعه فرآیندهای پالایشی در کشورهای بزرگ عرضه‌کننده میعانات گازی، تا سال 2020 مقدار مصرف داخلی آنها از صادرات تا سال 2020 پیشی خواهد گرفت.

قطر به عنوان یکی از مهمترین عرضه‌کنندگان میعانات گازی روزانه 775 هزار بشکه میعانات از میدان مشترک گازی پارس جنوبی که در بخش قطری الشمال نامیده می شود، برداشت می کند از این رو پیش‌بینی می‌شود با تکمیل ظرفــــیت پالایشگاه میــــعانات گازی راس لفان (Ras Laffan) حدود 146 هزار بشکه از این میعانات تولیدی به عنوان خوراک این واحد فرآیندی مصرف شود.

به گزارش امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، ایران نیز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان میعانات گازی است که با بهره‌برداری از هشت پالایشگاه در حال احداث در منطقه سیراف بخشی از میعانات تولیدی به عنوان خوراک این واحدها مصرف خواهد شد، برهمین اساس نشریه آرگوس مدیا پیش‌بینی کرده است شرایط در بازار عرضه میعانات گازی به ویژه در ناحیۀ آسیای پاسیفیک تغییر کند.

به گزارش شانا، مراسم کلنگ زنی طرح زیرساخت پالایشی فراگیر سیراف 18 خردادماه با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر نفت زده شد؛ این طرح یکی از مهمترین طرحهای دولت تدبیر و امید به منظور زمینه سازی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت نفت با هدف تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

طرح پالایشی سیراف که با هدف احداث هشت پالایشگاه میعانات گازی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با ظرفیت ٤٨٠ هزار بشکه میعانات گازی (هر پالایشگاه ٦٠ هزار بشکه) اجرا خواهد شد، دارای یک شرکت تاسیسات جانبی (یوتیلیتی) و پشتیبانی است.

 

کد خبر 243224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =