سازندگان داخلی نگران تضغیف موقعیت خود پس از حذف تحریمها نباشند

سرپرست مدیریت پشتیبانی ساخت و تولید کالای شرکت ملی نفت ایران ، گفت: مسئله ساخت داخل قطعات صنعت نفت بسیار جدی است و به هیچ وجه حذف تحریمها و ورود شرکتهای خارجی سبب کم توجهی و توقف کار نخواهد شد و سازندگان داخلی نباید نگران تضغیف موقعیت خود باشند.

عزت الله اکبری در گفتگو با خبرنگار شانا، با تاکید بر این که در این مدت بسیاری از هماهنگیها برای مسائل حقوقی تبدیل شرکت به مدیریت انجام شده است، گفت: شخص وزیر نفت موضوع پروژه های در دست کار مدیریت پشتیبانی و ساخت داخل را پیگیری می کند. در این مدت کوتاه نگرانیها در مورد انحلال شرکت پشتیبانی و تهیه کالای نفت تهران برطرف شده و با تبدیل این شرکت به مدیریت، در واقع موضوع ساخت داخل تقویت شده است.

وی با اشاره به سابقه برنامه ریزی برای تبدیل شرکت پشتیبانی ساخت و تولید داخل به مدیریت،گفت:‌ این برنامه ریزی از زمان خصوصی شدن تعدادی از شرکتهای زیرمجموعه شرکت نفت مطرح شده بود که البته از همان ابتدا اشتباه بود. شرکت پشتیبانی ساخت و تولید کالا هیچ تصدیگری را انجام نمی دهد و مسئله خصوصی شدن و قرار گرفتن در فهرست شرکتهای در آستانه خصوصی سازی از همان ابتدا غلط بود.

سرپرست مدیریت پشتیبانی ساخت و تولید کالای شرکت ملی نفت ایران با اشاره به برنامه ریزی وزارت نفت برای ساخت داخل 10 گروه کالایی برای صنعت نفت، گفت: روند مناقصه ها و قراردادهای این ده گروه کالایی در حال انجام است و بدون مشکلی پیش می رود. در شرایط مذاکرات هسته ای و محدودیتهای داخل و خارج کشور ، ساخت این 10 گروه کالا می تواند تدبیر مهمی برای صنعت نفت باشد و پس از مدتی سازندگان داخلی را به یک برند بین المللی بدل کند.

وی با اشاره به قراردادهای نفتی جدید، گفت: در این قراردادها همراه داشتن شریک داخلی برای شرکتهای خارجی و یا شریک خارجی برای شرکتهای داخلی مورد تاکید قرارگرفته و روند کار شرکتها برای ساخت کالاهای مورد نیاز صنعت نفت با نظارت جدی انجام می شود و قراردادهای مستحکمی را برای ساخت این 10 گروه در نظر گرفته ایم. این شرکتها باید در زمان بندی مشخص به تولید بپردازند و کالاهای تولیدی آنها نیز قبل از بهره برداری نهایی تست و تایید می شوند.

اکبری تاکید کرد که با تغییر شرکت به مدیریت دست ما برای کار بازتر شده و حالا به عنوان بخشی از شرکت ملی نفت اختیارهای بیشتری داریم.

سرپرست مدیریت پشتیبانی ساخت و تولید کالای شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد که مسئله ساخت داخل قطعات صنعت نفت بسیار جدی است و به هیچ وجه حذف تحریمها و ورود شرکتهای خارجی سبب کم توجهی و توقف کار نخواهد شد و سازندگان داخلی نباید نگران تضغیف موقعیت خود باشند.


کد خبر 243533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =