جانی تازه در رگهای فاز دوم پتروشیمی کرمانشاه

مدیرعامل پتروشیمی کرمانشاه با اشاره به استفاده از دانش فنی و فناوری جدید استامی کربن STAMICARBON، کشور هلند در فاز دوم این پتروشیمی گفت: با معرفی شدن این طرح به عنوان یکی از طرحهای اولویت دار برای دریافت وام به صندوق توسعه ملی، این طرح وارد فاز جدیدی از اجرا می شود.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، احمدرضا اشتری با بیان این که هم اکنون ظرفیت تولید آمونیاک و اوره در مجتمع به ترتیب 396 و 660 هزار تن در سال است، گفت: با توجه به بررسیهای صورت گرفته دربازارهای موجود در کشورهای عراق، ترکیه و ارمنستان سهامداران این مجتمع تصمیم به راه اندازی واحد دوم این مجتمع گرفتند.

وی با اشاره به این که واحد دوم پتروشیمی پلیمر کرمانشاه مشابه واحد نخست است، تصریح کرد: در واحد دوم این مجتمع در بخش اوره از فناوری استامی کربن بهره گرفته می شود، به عبارت دیگر رآکتور این واحد از حالت عمودی به افقی بدل می شود.

اشتری افزود: در این زمینه با شرکت هلندی قرارداد خرید لیسانس امضا و روش واگذاری احداث این کارخانه، مهندسی، خرید، ساخت، اجرا و راه اندازی جداگانه (E+P+C) انتخاب شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کرمانشاه از پایان مرحله مهندسی واحد دوم این پتروشیمی خبر داد و گفت: هم اکنون در حال تهیه اقلام و کالاها و تسطیح زمین این پروژه هستیم.

وی با بیان این که با مساعدت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ساخت فاز دوم پتروشیمی پلیمر کرمانشاه به عنوان طرحهای اولویت دار برای دریافت وام به صندوق توسعه ملی معرفی شده است، گفت: امیدواریم با تامین مالی، روند اجرای این پروژه شتاب گیرد.

کد خبر 243562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =