۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
  • کد خبر: 243563
گازرسانی به روستاهای استان زنجان شتاب گرفت

هم اکنون عملیات گازرسانی به 83 روستای استان زنجان در حال انجام است که با بهره برداری از این پروژه ها، میزان برخورداری جمعیت روستایی این استان به 65.1 درصد افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به در دست اجرا بودن عملیات گازرسانی به 83 روستای استان گفت: در حال حاضر 55 درصد خانوار روستایی استان از نعمت گاز برخوردارند که با پایان بهره برداری از این پروژه ها این میزان به 65.1 درصد افزایش می یابد.

سعید عسگریان افزود: پیگیری اجرای کامل مصوبه هیئت دولت در زمینه گازرسانی به روستاها در قالب بند «ق» تبصره دو قانون بودجه سال ٩٣ و سایر منابع آن در سال 94 از دیگر اولویتهای امسال شرکت گاز استان زنجان است.

به گفته وی، بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده، بهره برداری از پروژه گازرسانی به شهر زرین رود و آغاز عملیات گازرسانی به شهر نوربهار از دیگر برنامه های امسال این شرکت است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در ادامه به پروژه تکمیل خطوط انتقال گاز زرین رود-گرماب اشاره کرد و گفت: اجرای این خط لوله با هدف تقویت و تکمیل زیرساختهای گازرسانی به شهرها، روستاها و صنایع استان یکی از برنامه های اساسی این شرکت است.

عسگریان گازرسانی به شهرک صنعتی افق ابهر را از دیگر برنامه های این شرکت در سال ٩٤ برشمرد و افزود: جایگزینی گاز طبیعی با سوختهای میان تقطیر در صنایع عمده استان با هدف کاهش آلاینده های زیست محیطی از جمله مهمترین برنامه‌ های شرکت گاز استان زنجان است.

به گزارش شانا، هم اکنون ٩٨,٧ درصد خانوار شهری و ٥٥.١ درصد خانوار روستایی استان زنجان تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار دارند.

کد خبر 243563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =