حمایت از سازندگان داخلی همگام با انتقال دانش فنی

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: حمایت از سازندگان داخلی و خودکفایی در تولید قطعه های مورد نیاز در صنعت پتروشیمی به عنوان یک راهبرد ملی افزایش می یابد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، علیمحمد بساق زاده اظهار کرد: کمیته های خودکفایی در بسیاری از مجتمعهای پتروشیمی کشور با جدیت در حال فعالیت بوده و خوشبختانه استفاده از قطعه ها و تجهیزات تولید داخل افزایش یافته است و در این مسیر به دنبال استفاده از فناوریهای روز جهان هستیم.

وی باتاکید بر تلاش و فعالیتهای شرکتها و کمیته های خودکفایی در استفاده حداکثری از توانمندی سازندگان برتر و موفق داخلی برای برطرف کردن نیازهای مجتمعها و طرحهای پتروشیمی گفت: با توجه به تجربه ارزنده شرکتها و کمیته های خودکفایی در سالهای اخیر در حوزه ساخت و تامین اقلام و تجهیزات موردنیاز صنایع پتروشیمی، امیدواریم این تجربیات به دیگر صنایع کشور نیز منتقل شود تا با همکاری بیشتر بتوان در مسیر توسعه با شتاب بیشتری حرکت کرد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: همزمان با به وجود آمدن فضای مثبت سیاسی در کشور امید است با پایان تحریمها بتوانیم با انتقال دانش و فناوریهای روز جهان صنعت پتروشیمی ایران را که امروز از ارکان اقتصاد کشور است در بالاترین سطح کمی و کیفی توسعه دهیم.

وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی با توجه به مزیتهای گسترده طبیعی و جغرافیایی، بویژه دسترسی به منابع عظیم نفت و گاز و وجود نیروهای متخصص و توانمند داخلی، می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی پیشتاز باشد.

بساق زاده با بیان این که از طریق توانمندسازی بخش خصوصی می توان به برنامه های پیش بینی شده در صنعت پتروشیمی دست یافت گفت: انتقال دانش فنی، بومی سازی تکنولوژی، ساخت داخل تجهیزات و مواد، مورد حمایت کامل وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.

وی افزود: مجتمعهای پتروشیمی باید کیفیت فرآورده های خود را برای حضور در بازارهای بین المللی بیش از پیش ارتقا دهند و با تغییر معیارها و افزایش سطح کیفی  و تولید محصولات متنوع، افزون بر تامین نیاز داخل، در بازارهای جهانی نیز حضوری گسترده یابند.

کد خبر 243564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =