قیمت نفت در معاملات بازار آسیا کاهش یافت

قیمت نفت خام امروز (دوشنبه، هشتم تیرماه) در معاملات الکترونیک بازار آسیا با وجود افزایش تعداد معامله های انجام شده، با کاهش روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، تحلیلگران اعلام کردند: قیمتهای جهانی نفت خام امروز در پایان معاملات الکترونیک بازار آسیا با وجود افزایش تعداد معاملات در بازارهای جهانی سهام، در پی بدهیهای یونان با کاهش روبرو شد.

قیمت نفت خام شاخص دابلیو تی آی برای تحویل در ماه اوت، با 82 سنت کاهش به 58 دلار و 81 سنت برای هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام برنت برای تحویل در ماه اوت با 70 سنت افت در سطح 62 دلار و 56 سنت برای هر بشکه معامله شد.

بازارهای سهام آسیا و ارز یورو در اوایل هفته پس از به بن بست رسیدن مذاکرات با طلبکاران برای حل بحران بدهی های یونان در تعطیلات آخر هفته، با افزایش معاملات روبرو بود، این در حالی است که تاریخ 30 ژوئن (9 تیرماه) برای بازپرداخت بدهی ها به صندوق بین المللی پول (آی ام اف) مقرر شده بود.

آلکسیس تیسپراس، نخست وزیر یونان خواستار برگزاری همه پرسی در تاریخ پنجم ژوئیه (یکشنبه، 14 تیرماه) درباره رد یا قبول خواسته های وام دهندگان بین المللی در ازای کمک مالی به یونان شد و روز یکشنبه (هفتم تیرماه) همه بانکها را تا ششم ژوئیه (دوشنبه، 15 تیرماه) تعطیل کرد و برای جلوگیری از انتقال آزاد دارایی ها دستور کنترل سرمایه ها را صادر کرد.

اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول درخواست برای ادامه کمک مالی به یونان تا مهلت 30 ژوئن را رد کردند و این بدان معناست که کمکهای مالی عمده به یونان متوقف خواهد شد و احتمال می رود این کشور اروپایی از منطقه مالی یورو خارج شود.

کشورهای عضو منطقه مالی یورو پس از نشست وزیران اقتصادی و دارایی کشورهای عضو، در بیانیه‌ای اعلام کردند به علت به بن‌بست رسیدن مذاکرات روز شنبه‌ اتحادیه اروپا با آتن و همچنین پایان توافقنامه‌ی قبلی این کشور با این حوزه، بانک مرکزی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول کمکهای مالی به یونان را متوقف می‌کنند.

وام دهندگان از دولت سیپراس خواسته‌اند با اصلاحات کلیدی درباره مالیات بر ارزش افزوده (VAT) و حقوق بازنشستگی موافقت کند.

یونان در سالهای 2010 و 2012 میلادی، پس از بحران بدهی در سال 2009 و در ازای اجرای تدابیر ریاضت طلبانه، دو بسته کمک مالی در مجموع به ارزش 240 یورو (272 میلیارد دلار) از وام دهندگان خود دریافت کرد.

بر اساس شروط توافق نامه کمک مالی، یونان باید در پایان ژوئن 2015 یک میلیارد و ششصد میلیون یورو (یک میلیارد و 790 میلیون دلار) به صندوق بین المللی پول پرداخت کند.

این درحالی است که امکان ورشکستگی یونان و خروج آن از منطقه یورو در صورت محقق نشدن یک توافق تا پایان ماه ژوئن، بیم و نگرانیهایی را بر انگیخته است.

کد خبر 243565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =