پالایشگاه نفت عدن دوباره هدف حمله موشکی قرار گرفت

پالایشگاه نفت عدن در جنوب یمن برای دومین بار ظرف سه روز گذشته هف حمله موشکی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از صنعا، یک مقام پالایشگاه عدن گفت: نیروهای حوثی (جنبش انصارالله) برای دومین بار در سه روز گذشته به سمت پالایشگاه نفت عدن در جنوب یمن موشک پرتاب کردند که این موشک به یک مخزن ذخیره سازی خالی از سوخت اصابت کرد.

حوثیها که از اواخر سپتامبر گذشته کنترل صنعا، پایتخت یمن را به دست گرفته اند، در سه ماه گذشته با جنگجویان طرفدار عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن در جنوب در حال جنگ و نزاع هستند.

حمله موشکی دو روز پیش (شنبه، ششم تیرماه) حوثیها به پالایشگاه عدن، دو مخزن ذخیره سازی و یک خط لوله متصل به پایانه نفتی عدن را دچار حریق و نابودی کرد و جان یک تن از کارکنان پالایشگاه را گرفت.

مقامهای یمنی اعلام کرده بودند که گلوله باران اسکله عدن که در کنار پالایشگاه این شهر قرار دارد سبب آتش سوزی در این پالایشگاه شد؛ هدف از گلوله باران اسکله عدن، جلوگیری از پهلوگرفتن یک کشتی قطری در این اسکله بوده است.

در همان حمله موشکی نخست، پالایشگاه عدن عملیات دریافت نفت خام از پایانه را متوقف کرد، اما همچنان یک میلیون و ٢٠٠ هزار تن نفت خام در مخازن ذخیره سازی این پالایشگاه وجود دارد؛ این پالایشگاه همچنین دارای مخازن گازی است.

جنگجویان طرفدار عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، کنترل پایانه و پالایشگاه عدن را در منطقه البریقه در دست دارند؛ این منطقه صحنه درگیریهای شدید میان دوطرف درگیر در یمن بوده است. 

کد خبر 243573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =