۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
  • کد خبر: 243578

رئیس موسسه فکت گلوبال انرژی گفت: تاثیر افزایش صادرات ایران روی بازار کاهش حدودا سه تا شش دلار در هر بشکه خواهد بود.

به گزارش گروه تلکس شانا به نقل از ایسنا، فریدون فشارکی رئیس موسسه فکت گلوبال انرژی در لندن افزود: اگر عربستان فضا را برای بازگشت ایران باز نکند، ممکن است ایران در بازاریابی بشکه های اضافی نفت خود دچار چالش شود.
به گزارش پرس تی وی، فشارکی تاکید کرد: ایران واقعیت‌های تازه بازار امروز نفت را می‌داند و بعید است که وارد جنگ قیمتی شود که نمی‌تواند در آن پیروز شود.
کارشناسان در جلسه ای کارشناسی که توسط شرکت خدمات مالی بین المللی کردیت سوئیس برگزار شد به این نتیجه رسیدند که هدف ایران برای افزایش تولید نفت خود پس از لغو تحریمها امکان‌پذیر است.
توماس آدولف که تحقیقاتی را برای شرکت کردیت سوئیس درباره چشم انداز صنعت نفت ایران پس از لغو تحریمها انجام داده گفت: ایران می‌تواند تا اواسط سال 2016 به سطح تولید نفت قبل از تحریمها بازگردد و مادامیکه نفت لیبی در بازار حضور نداشته باشد، تاثیر افزایش تولید ایران روی بازار جهانی قابل کنترل خواهد بود.
آدولف افزود: افزایش فروش نفت ایران پس از طی فرایند راستی آزمایی تعهدات هسته ای انجام خواهد شد که انتظار می‌رود دو تا سه ماه طول بکشد اما آمریکا پیش‌بینی می‌کند این فرایند چهار تا شش ماه طول بکشد.
همچنین آدولف گفت: ایران پیش بینی می‌کند که برای هر بشکه نفت خود رقمی بالاتر از 60 دلار بدست نخواهد آورد و حتی برای قیمت‌های پایین تر نیز آماده است.

کد خبر 243578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =