گاز تولیدی فاز 19 پارس جنوبی تا پیش از فرارسیدن سرمای فصل زمستان به شبکه سراسری تزریق می شود.

به گزارش گروه تلکس شانا به نقل از ایرنا، پس از تکمیل و راه اندازی بخش عمده پنج فاز اولویت دار پارس جنوبی، وزارت نفت به سراغ سایر فازهای این میدان عظیم گازی رفته و در اولین گام قرار است بخشی از فاز 19 در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری برسد.
دراین راستا، حمیدرضا مسعودی مجری فاز ١٩ میدان مشترک پارس جنوبی از تزریق ٥٠٠ میلیون فوت مکعب گاز به شبکه سراسری از محل گاز تولیدی این فاز تا پیش از آغاز فصل زمستان خبر داده و می گوید: کل پروژه فاز ١٩ هم اکنون در مجموع از پیشرفت فیزیکی ٨٦,٦ درصدی برخوردار است و در فصل پاییز نیز یکی از سکوهای این فاز نصب می شود.
وی با بیان اینکه عملیات تست با آب خط لوله انتقال گاز فاز ١٩ میدان پارس جنوبی از دریا به پالایشگاه در حال انجام است، گفت: پیشرفت فیزیکی این خط لوله از مرز 91.5 درصد گذشته است.
مجری فاز ١٩ میدان مشترک پارس جنوبی پیشرفت فیزیکی بخشهای خشکی، حفاری و سکو در این فاز را به ترتیب ٨٤,٧، ٩٩.٥ و ٧٤.٥ درصد اعلام کرد.
وزارت نفت گزارش داد، پروژه فاز ١٩ در ناحیه غربی مخزن مشترک پارس جنوبی قرار گرفته و تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تمبک (حدود ٢١٠ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر) با مساحتی در حدود ٢١٨ هکتار بین پالایشگاه های فازهای ١١ و ١٢ پارس جنوبی و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده است.
در پالایشگاه گازی فاز ١٩ پارس جنوبی روزانه حدود ٥٧ میلیون مترمکعب مخلوط گاز ترش، میعانات گازی، آب و سایر ناخالصی ها از تاسیسات دریایی دریافت و پس از پالایش به محصولات قابل مصرف تبدیل می شود.
طرح توسعه فاز ١٩ میدان گازی پارس جنوبی در خرداد ما سال ١٣٨٩ توسط شرکت نفت و گاز پارس (POGC) و در قالب یک قرارداد EPC قیمت مقطوع به کنسرسیومی متشکل از شرکت های پتروپارس لیمیتد و پتروپارس ایران و شرکت تاسیسات دریایی و تحت رهبری شرکت پتروپارس واگذار شد.

کد خبر 243579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =