لرزه نگاری ٣ بعدی میدان نفتی بی بی حکیمه پایان یافت

معاون زمین شناسی مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از انجام 100 درصدی پروژه لرزه نگاری سه بعدی میدان نفتی بی بی حکیمه به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های لرزه نگاری کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، فرخ ناصری کریموند در توضیح بیشتر در این باره اظهار کرد: قرارداد اجرایی این پروژه که در چهار استان فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و استان خوزستان گسترش دارد، سال ١٣٩١ بین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و یکی از شرکتهای داخلی بسته شد.

وی با بیان این که هدف از اجرای این پروژه برداشت داده های لرزه نگاری سه بعدی از میدانهای بی بی حکیمه، سیاهمکان و کیلورکریم بود، افزود: با پایان عملیات لرزه نگاری کار پردازش و تعبیر و تفسیر اطلاعات به دست آمده آغاز شد.

ناصری کریموند گفت: با پردازش داده ها، نقشه های عمقی جدید از وضع مخازن آسماری، بنگستان و خامی این میدانها تهیه می شود که در برنامه ریزی حفاری و توسعه میادین  کاربرد موثری دارد.

معاون زمین شناسی مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به این که این پروژه از لحاظ توپوگرافی در مناطق کوهستانی و نیمه کوهستانی اجرا شد، اظهار کرد: در این پروژه بزرگ دو گروه لرزه نگاری شامل دو هزار نفر فعالیت داشتند.

وی گفت: پروژه لرزه نگاری میدان بی بی حکیمه با وسعت بیش از دو هزار کیلومتر مربع یکی از بزرگترین پروژه های لرزه نگاری کشور به شمار می آید.

کد خبر 243609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =