گسترش فضای کسب و کار با مشارکت بخش خصوصی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: همزمان با توسعه اقتصادی کشور باید زمینه را برای گسترش فضای کسب و کار با همکاری دولت و بخش خصوصی فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار شانا محسن جلال پور، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، امروز (سه شنبه 9 تیرماه) در آیین روز صنعت و معدن اظهار کرد: بسترهای توسعه اقتصادی کشور امروز فراهم است و اگر می خواهیم رشد اقتصادی مطلوبی داشته باشیم باید فضای کسب و کار را در کشور ایجاد کرد و در این مسیر بخشی از این مهم باید توسط بخش خصوصی و بخش دیگر آن توسط حاکمیت بخصوص دولت ایجاد شود.

وی تصریح کرد: محور نخستی که بخش صنعت و معدن کشور نیاز دارد، رقابت پذیر بودن فعالیتهای این حوزه است که باید در این عرصه گامهای اساسی با همکاری و تعامل برداشته شود.

جلال پور اظهار کرد: شرایط بانکهای کشور هم اکنون با شرایطی که بخش خصوصی به آن نیاز دارد، فاصله زیادی دارد زیرا بخش خصوصی هیچ رضایتی از عملکرد نظام بانکی ندارد و  برای توسعه فعالیتهای صنعتی و معدنی ساختار جدید مالی هرچه سریعتر باید تعریف شود.

وی شفافیت در نظام اقتصادی را یکی دیگر از نیازهای فعلی حوزه صنعت و معدن کشور دانست و گفت: ما این شفافیت را به طور جدی از حاکمیت و دولت طلب می کنیم زیرا در این عرصه ما نیازمند فضای سالم برای کار هستیم؛ فضایی به دور از رانت و سفارشها.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: نیاز به حضور بخش خصوصی در عرصه اقتصاد کشور باید توسط حاکمیت ایجاد شود، ضمن این که مبارزه با فساد که در عرصه صنعت و معدن کشور، مبارزه با قاچاق است، برای ما یک اصل است که باید از سوی دولت به آن توجه جدی شود.

وی با بیان این که اعتماد به بخش خصوصی و توانمندسازی این بخش قبل از واگذاریها به عنوان یک اصل مطرح است، تاکید کرد: متاسفانه این اعتماد در دولتهای نهم و دهم ایجاد نشد. به گونه ای که شاهد بودیم واگذاریها قبل از توانمندی صورت گرفت و بسیاری از بنگاهها به افرادی واگذار شدند که توانایی اداره آن را نداشتند.

 

 

 

کد خبر 243614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =