مناطق نفتخیز جنوب و استصنا کارگروه مشترک تشکیل می دهند

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) با هدف ارتقای سطح همکاریها و افزایش تعاملات، کارگروه تخصصی مشترک تشکیل می دهند .

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، در نشستی که با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و  18 تن از اعضای انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در اهواز برگزار شد، دو طرف برضرورت تشکیل کارگروه مشترک با حضور نمایندگان مدیریتهای این شرکت و اعضای انجمن سازندگان توافق کردند.

در این نشست، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان این که حمایت از سازندگان داخلی کالا و  تامین کنندگان تجهیزات صنعت نفت  یکی از مهمترین اولویتهای این شرکت است، گفت: هم اینک سفارش ساخت افزون بر 70 درصد قطعات مورد نیاز در زمینه تسهیلات سرچاهی و شیرآلات به سازندگان داخلی سپرده می شود.

بیژن عالیپور در خصوص تعدیل قراردادهای مناطق نفتخیز جنوب با سازندگان داخلی، افزود: در راستای بهبود و آسان سازی وضع قراردادها در متن جدید قراردادهای مدیریت تدارکات و امور کالای این شرکت عمده مشکلات مورد نظرسازندگان برطرف خواهد شد.

در ادامه، حسین زنگنه قائم مقام مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب باتاکید بر این که برگزاری چنین نشستهایی زمینه ساز حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی است، گفت: ارتقای تعامل مثبت و ثمربخش با بخش خصوصی یکی از مهمترین محورهایی است که با به کارگیری برنامه از پیش تعیین شده و  ترسیم نقشه راه  می توان به اهداف تعریف شده در اقتصاد مقاومتی دست یافت .    

 همچنین در این جلسه، رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با بیان این که این انجمن در 10 گروه  تخصصی از قبیل تجهیزات دوار، حفاری، ایمنی و آتش نشانی، تجهیزات ثابت و برقی، مواد شیمیایی، اتوماسیون و ابزار دقیق فعالیت می کند، گفت: در زمان حاضر انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت دارای  700 عضو  است  که از این میان  35 شرکت ، دانش بنیان  هستند و تا پایان سال، این رقم به 200 شرکت افزایش خواهد یافت.

رضا پدیدار با اشاره به این که تقویت دانش فنی، آموزش روزآمد نیروی انسانی و تجمیع توان داخلی در قالب گروههای تخصصی عرضه کنندگان کالا از سوی انجمن می تواند برخی چالشهای موجود را با کارفرمایان کاهش دهد، افزود: تقویت باور میان تصمیم سازان در مورد اعتماد به توان داخلی  و همچنین تقویت ساز و کار کنترلی برای تحقق و اجرای قانون استفاده حداکثری از توان داخلی نیز از مهمترین محورهای  تقاضا دهندگان کالاست که برآیند این دو می تواند زمینه ساز به وجود آمدن اعتماد متقابل میان دوطرف باشد.

نحوه معرفی توانمندیها و ظرفیت شرکتهای سازنده ، تجمیع نیازها و ارائه سفارشها و نحوه نظارت انجمن بر انجام پروژه ها بر مبنای سه عامل قیمت ، کیفیت و زمان از دیگر مباحثی بود که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .  

کد خبر 243622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =