پوشش گازرسانی در روستاهای خلخال و کوثر به 70 درصد رسید

وزارت نفت برای ارتقای شبکه گاز روستای شهرستانهای خلخال و کوثر 60 میلیارد تومان هزینه کرد، پوشش شبکه از 20 به 70 درصد رسیده، 30 درصد باقیمانده نیز تأمین اعتبار شد.

جلیل جعفری بنه خلخال در گفتگو با خبرنگار شانا، امروز (سه‌شنبه 9 تیرماه) با قدردانی از تلاشهای دولت در خصوص عملیاتی کردن برنامه گازرسانی به مناطق سردسیر در شهرستانهای خلخال و کوثر اظهار کرد: پوشش شبکه گاز روستای این مناطق از 20 درصد به 70 درصد رسیده و تا پایان امسال به 80 درصد می‌رسد.

نماینده خلخال و کوثر در مجلس افزود: طی 2 تا 3 سال گذشته وزارت نفت برای گازرسانی به روستاهای منطقه یادشده، دست کم 60 میلیارد تومان هزینه کرده که با توجه به سردسیر بودند منطقه اقدامی مناسب و سازنده است.

عضو کمیسیون انرژی تأکید کرد: با نظر مساعد مسئولان مربوطه بزودی همه روستاهای شهرهای خلخال و کوثر گازرسانی می‌شود چون این موضوع تأمین اعتبارشده و اجرای باقیمانده آن به توان اجرایی استان برمی‌گردد.

این نماینده مجلس نهم، گفت: با جایگزینی گاز با سوخت مایع که پیشتر در روستاها مصرف می‌شد، صرفه‌جویی قابل‌توجهی اتفاق افتاده است و افزون بر این، از منظر حفظ محیط‌ زیست نیز این برنامه قابل ارزیابی است.

جعفری بنه خلخال گفت: به‌یقین، اقدام دولت در این زمینه ستودنی است.
کد خبر 243623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =