لیبی برای تثبیت تولید نفت گفتگوها را ادامه می دهد

سخنگوی شرکت ملی نفت لیبی از ادامه گفتگوها برای از سرگیری فعالیت میدانهای تعطیل شده لیبی و تثبیت تولید نفت خام این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاریرویترز از طرابلس، محمد الحراری دیروز (دوشنبه، هشتم تیرماه) اعلام کرد: مذاکرات برای ازسرگیری تولید میدانهای نفتی و ثابت نگه داشتن سطح تولید این کشور خبر داد.

مقامهای لیبیایی اعلام کردند که در ماه مبارک رمضان که از دو هفته پیش آغاز شده، برای بازگشایی خطوط لوله میدانهای الفیل و الشراره و پایانه الزویتنه که به دلیل اعتراضها و اختلافها تعطیل بوده است، در تلاش بوده اند.

الحراری گفت: ریش سفیدان و شهرداران شهرداریها همچنان در حال تلاش و مذاکره برای بازگشایی میدانهای نفتی تعطیل شده لیبی هستند.

لیبی، یک عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) هم اکنون صحنه اختلافها میان دو دولت رقیب است، دولتی که در مجامع بین المللی و از سوی سازمان ملل متحد پذیرفته شده، در شرق مستقر شده و دولت دیگر که اعلام خودمختاری کرده است، طرابلس، پایتخت پیشینی لیبی را در دست دارد.

لیبی در سال 2011 پیش از سرنگونی رژیم دیکتاتوری معمر قذافی، روزانه یک میلیون و 600 هزار بشکه نفت خام تولید می کرد، در حالی که تولید کنونی این کشور عضو اوپک به کمتر از نصف این مقدار رسیده است.

مقامهای لیبیایی به ندرت آمارهای تولید نفت را اعلام می کنند، اما برآوردها از تولید روزانه 500 هزار بشکه ای حکایت دارد.

از آن جا که صنعت نفت لیبی دائم بهمحاصره معترضان جویای شغل یا افراد مسلح که تلاش دارند طرفهای مقابل را تحت فشار بگذارند، در می آید، مذاکرات برای از سرگیری تولید نفت خام اغلب با بن بست روبرو می شود.

مذاکرات سازمان ملل با دو طرف درگیر در لیبی برای تشکیل یک دولت واحد و تقسیم قدرت ادامه دارد؛ آشوب در لیبی سبب شده است که نظامیان گروه تروریستی داعش و قاچاقچیان انسان به این کشور راه یابند.

کد خبر 243624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =