اسلام آباد خواهان امضای قرارداد ساخت خط لوله گازی با روسیه است

پاکستان در نظر دارد برای ساخت یک خط لوله داخلی به منظور انتقال ال ان جی، با روسیه یک توافقنامه 2 میلیارد دلاری امضا کند.

به گزارش خبرگزاری پرس تراست آو اندیا از اسلام آباد، احتمال می رود پاکستان برای انتقال گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) از بندر کراچی به شهر لاهور یه توافقنامه به ارزش 2 میلیارد دلار با روسیه امضا کند.

انتظار می رود ماه آینده میلادی در جریان سفر نواز شریف، نخست وزیر پاکستان به مسکو برای حضور در نشست سران سازمان همکاری شانگهای (اس سی او) امضا شود.

شاهد خاقان عباسی، وزیر نفت و گاز پاکستان اعلام کرد: ما در حال تلاش برای امضای یک توافقنامه ساخت خط لوله انتقال ال ان جی با روسیه در جریان دیداره سران 2 دولت هستم.

در جریان برگزاری نشست سازمان همکاری شانگهای، انتظار می رود پاکستان و هند به عضویت دائم این سازمان در آیند.

بر اساس گزارش پرس تراست آو ایندیا، افزون بر تامین اعتبار پروزه ساخت خط لوله، روسیه همچنین برای صادرات ال ان جی به پاکستان به منظور کمک به پایان بحران انرژی این کشور توافق کرده است و این موضوع در مذاکرات دو جانبه بررسی می شود.

یک مقام رسمی اعلام کرد: طرف روسی در زمینه کمک به حل بحران کمبود انرژی در پاکستان بسیار مثبت است؛ مسکو در سال 2016 صادرات ال ان جی را آغاز می کند.

روسیه و پاکستان هم اکنون توافقنامه اولیه برای تشکیل یک پروتوکل و نهایی کردن توافقنامه در جریان دیدار سران دو کشور در مسکو امضا کرده اند.

کد خبر 243638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =