صادرات میعانات گازی ایالات متحده در ماه مه 2 برابر شد

صادرات نفت فوق سبک آمریکا (میعانات گازی) در ماه مه نسبت به ماههای ابتدایی امسال 2 برابر شده، این در حالی است که بیشتر محموله ها به مقاصد مختلف در اروپا صادر شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بنا بر اعلام معامله گران و موسسه مشاوره انرژی کلیپر دیتا مستقر در آمریکا، ایالات متحده در ماه مه طور میانگین 120 تا 140 هزار بشکه میعانات گازی صادر کرد در حالی که در ماههای ابتدایی سال این مقدار تنها 60 هزار بشکه در روز بود. 

میعانات گازی آمریکا برای صادرات و جلوگیری از نقض قوانین محدود کننده صادرات نفت خام آمریکا، باید بوسیله تاسیسات ؛ ایالات متحده هم اکنون سومین تولید کننده بزرگ نفت جهان به شمار می رود. 

افزایش تعداد شرکتهای خواهان صدور نفت به دیگر کشورها از جمله هلند، فرانسه، کره جنوبی و برزیل، دلیل اصلی افزایش صادرات میعنات گازی آمریکا به شمار می رود. 

به گفته ابودی زین، یک مقام ارشد در کلیپردیتا، یکی از جنبه های تعجب انگیز این افزایش صادرات این است که اکثر محموله ها به سمت اروپا رفته است، در حالی که تحلیلگران در موسسه کلیپردیتا انتظار داشتند بازارهای آسیایی دریافت کننده اصلی میعانات گازی آمریکا باشند. 

وی افزود: دلیل این اتفاق می تواند قیمت محموله هایی باشد که آمریکا برای صادرات ارائه می کرد و یا هزینه های بالای ترانزیت تا مقاصد مختلف در آسیا نیز یکی دیگر از این دلایل است.

البته برخی معامله گران بر این باورند که تعدادی از پالایشگرهای آسیایی نیز به دلیل کیفیت محموله های آمریکایی از خرید آنها خودداری کرده اند. 

شریکان تولید اینترپرایز Enterprise Products Partners در طول ماه مه، بیشترین فروش را در میان دیگر ارائه دهندگان آمریکایی به خود اختصاص دادند. 

این شرکت در ابتدای سال ماهانه یک میلیون و 800 هزار بشکه (60 هزار بشکه در روز) را به شرکتهای میتسوبیشی و ویتول  تحویل دادند. 

بی پی انگلیس نیزصادرات خود را از ماه فوریه امسال آغاز کرده است و محموله ای نیز برای صادرات در ماه آوریل برنامه ریزی کرده است.
کد خبر 243641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =