اعتراض فعالان محیط زیست آمریکا به حفاری شل در قطب شمال

دوستداران محیط زیست در آمریکا امروز (سه شنبه، نهم تیرماه) به عملیات حفاری شرکت انگلیسی –هلندی شل در قطب شمال اعتراض خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز ازسیاتل، فعالان محیط زیست آمریکایی اعلام کردند که امروز علیه ورود دومین دکل حفاری برای برنامه حفاری شرکت شل در قطب شمال اعتراض می کند.

فعالان محیط زیست ایالت واشینگتن که در 2 ماه گذشته علیه فعالیتهای اکتشافی شل در دریای چوکچی منطقه آلاسکا معترض بوده اند، گفتند: انتظار دارند این دکل حفاری در اوایل صبح منطقه سیاتل را ترک کند و آنها برای یک اعتراض روی آب اقدام کنند.

شرکت شل هنوز به این درخواستها پاسخی نداده است.

شرکت شل در نطر دارد حفاری در آبهای آلاسکا واقع در قطب شمال را طی هفته سوم ژوئیه، زمانی که یخها آب می شوند، آغاز کند.

نخستین دکل حفاری شل روز شنبه (ششم تیر ماه) به داچ هاربور آلاسکا رسید و این دکل تا زمان آب شدن یخها در جایی که این شرکت در نظر دارد حفای رو اواخر سپتامبر آغاز کند، باقی خواهد ماند.

این شرکت برای بازگشت به قطب شمال برای نخستین بار از سال 2012، در ماه مه از سوی وزارت کشور آمریکا یک مجوز مشروط دریافت کرد.

فعالان محیط زیست در واشینگتن علیه برنامه شل برای حفاری نفتی در قطب شمال اعتراض می کنند و معتقدند که نشت نفت می تواند اکو سیستم این منطقه را که پاک کردن آن بسیار دشوار است را به خطر بیندازد.

شل اعلام کرده است که برنامه ای پویا و موثر را برای مقابله با هر گونه نشت نفت دارد.

کد خبر 243642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =