8 هزار تن گاز مایع از آبادان به خارج از کشور صادر شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان گفت: در سه ماه نخست امسال حدود هشت هزار تن گاز مایع (ال پی جی) از این منطقه به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، علی حکمت روز سه شنبه (نهم تیرماه) بیان این که ال پی جی ایران از مرزهای زمینی و دریایی به دیگر کشورها صادر می شود، گفت: ال پی جی از فرآورده های با ارزش پالایشگاه نفت آبادان، با استفاده از 400 دستگاه تانکر گازکش صادر شده است. 

وی بدون اشاره به کشورهای مقصد وارد کننده این فرآورده گفت: این میزان صادرات همسو با هدف افزایش صادرات غیرنفتی کشور انجام شده است. 

حکمت همچنین درباره مقدار مصرف امسال فرآورده های نفتی در حوزه عملیاتی این منطقه گفت: مصرف بنزین در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 40 درصد و مصرف گازوییل نیز 35 درصد کاهش یافته است. 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان ادامه داد: مصرف نفت سفید نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال 32 درصد کاهش و مصرف نفت کوره نیز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 87 درصد کاهش را نشان می دهد. 

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان مسئولیت راهبری و توزیع فرآورده های سوختی در مناطق جنوبی خوزستان را برعهده دارد.

در استان خوزستان 2 شرکت پخش فرآورده های نفتی آبادان و اهواز فعال هستند.
کد خبر 243644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =