قیمت نفت خام برنت و آمریکا بیش از یک دلار افزایش یافت

تردیدها درباره بحران بدهی یونان، قیمتهای جهانی نفت را که در معاملات روز دوشنبه به پایین ترین سطح در سه هفته گذشته رسیده بود، دیروز (سه شنبه، نهم تیرماه) بیش از یک دلار افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، در پی رشد تجارت فرآورده های نفتی در بازار آمریکا به دنبال افزایش تقاضا در فصل تابستان، قمیتهای جهانی نفت خام دیروز پس از این که دوشنبه (هشتم تیرماه) به پایین ترین سطح خود در سه هفته گذشته رسیده بود، بیش از یک دلار افزایش یافت؛ تردیدها پیش روی حل بحران بدهی یونان نیز بر روند معاملات نفت خام در بازارهای جهانی تاثیر گذار بود.

افزایش قیمت نفت خام پیش از انتشار آمار هفتگی چهارشنبه ها مربوط به سطح ذخیره سازیهای نفت خام آمریکا، رخ داده است؛ در همین حال ارزش دلار تقویت شد.

تمدید دور نهایی مذاکرات هسته ای تهران و کشورهای گروه 1+5 و احتمال دستیابی به توافق در این دور که می تواند سبب افزایش عرضه نفت خام ایران به بازارهای جهانی شود، تا حدودی بر بازار تاثیر گذار بود.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 58 سنت رشد (2.6 درصد افزایش) به 63 دلاو 59 سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام برنت در ماه ژوئن با افت سه درصدی روبرو بوده است، در حالی که با رشد 15 درصدی در سه ماه دوم بهترین رشد را از سپتامبر 2012 تجربه کرد و در نیمه نخست امسال 11 درصد رشد داشت.

قیمت نفت خام شاخص دابلیو تی آی آمریکا با یک دلار و 14 سنت افزایش (رشد حدود 2 درصدی) به 59 دلار و 47 سنت برای هر بشکه رسید، میانگین ماهانه قیمت این شاخص یک درصد کاهش داشت، اما در سه ماه دوم 25 درصد رشد و بهترین افزایش را از دسامبر2011 تجربه کرد و در نیمه نخست سال 12 درصد رشد داشت.

کریس جارویس، یک تحلیلگر در موسسه کپراک ریسک منجمنت مستقر در فدریک مریلند در این باره گفت: رشد قمیتهای جهانی نفت خام در پی افزایش سفته بازی پدید نیامده است اما بنیادهای بازار هنوز پر تلاطم است؛ چنانچه در سه ماه سوم با افت قیمت روبرو شویم، تعجب آور نخواهد بود.
کد خبر 243646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =