بهره‌برداری از خط انتقال گاز به شهرستانهای دهلران و آبدانان

استاندار ایلام از بهره‌برداری خط انتقال گاز به شهرستانهای دهلران و آبدانان در کمتر از 20 روز آینده خبر داد.

به گزارش شانا، محمدرضا مروارید، استاندار ایلام در بازدید از پروژه خط انتقال گاز به شهرستانهای دهلران و آبدانان گفت: عملیات اجرایی گازرسانی به شهرستان دهلران که در سال 89 شروع شد، شامل خط انتقال گاز از اندیمشک به دهلران به طول 120 کیلومتر است که 80 کیلومتر آن در حوزه استان ایلام و 40 کیلومتر ما بقی در استان خوزستان قراردارد.

وی افزود: 85 درصد عملیات اجرایی خط انتقال گاز به دهلران و آبدانان در دو سال اخیر و در دولت تدبیر و امید انجام شده و هم اکنون عملیات تست خط انتقال گاز به دهلران در مراحل پایانی است و بزودی با تزریق گاز، مشعلهای گاز خانگی در این شهرستان مرزی روشن می‌شود.

مروارید تصریح کرد: برای گازرسانی به شهرستانهای دهلران و آبدانان اعتباری بیش از یکهزار و 200 میلیارد ریال هزینه شده و با اتصال دو شهرستان به خط انتقال گاز، 98 درصد جمعیت شهری و 65 درصد جمعیت روستایی استان ایلام از نعمت گاز خانگی برخوردار می‌شوند.

استاندار ایلام با اشاره به این که دولت تدبیر و امید با جدیت و اهتمام ویژه در پی خدمات رسانی به مردم است، عنوان کرد: باوجودتحریمها، دولت توانسته است گازرسانی به مناطق محروم را به ثمر برساند که هم اکنون مراحل پایانی کار گازرسانی در شهرستانهای جنوبی استان در دست اجراست و بزودی مردم دو شهرستان دهلران و آبدانان از نعمت گاز بهره‌مند‌ می شوند.

امید علی سبزی، فرماندار دهلران نیز در حاشیه این بازدید اعلام کرد: 310 میلیارد ریال برای اجرای شبکه گاز شهری در این شهرستان هزینه می‌شود.

وی افزود: به همت دولت تدبیر و امید، تلاش و پیگیریهای استاندار ایلام بیش از 85 درصد عملیات خط انتقال گازرسانی به این شهرستان در دولت یازدهم اجرایی شد.

فرماندار دهلران تصریح کرد: شبکه گاز شهری دهلران هم اکنون 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از 110 کیلومتر شبکه گاز شهری، 105 کیلومتر انجام و از چهار هزار علمک گاز شهری نیز تاکنون سه هزار و 800 علمک نصب شده است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی 15 کیلومتر شبکه گاز شهری موسیان و عملیات اجرایی علمک گذاری در شهر موسیان نیز به پایان رسیده است.

سبزی با اشاره به کلنگ زنی گازرسانی به 32 روستای شهرستان در بهمن ماه سال گذشته افزود: عملیات اجرایی گازرسانی به این روستاها نیز از پیشرفت 40 درصدی برخوردار است.

فرماندار دهلران ادامه داد: در این روستاها بیش از 2 هزار و 400 علمک نصب می‌شود و در مجموع برای گازرسانی به این روستاها اعتباری بالغ بر 160 میلیارد ریال هزینه خواهد شد که در صورت بهره‌برداری بیش از 2 هزار و 500 خانوار روستایی از نعمت گاز خانگی برخوردار می‌شوند.

وی گفت: برای شبکه گاز شهری میمه نیز اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال هزینه می‌شود که در این شهر نیز 500 علمک گاز نصب خواهد شد و هم اکنون این طرح از پیشرفت 43 درصدی برخوردار است.

کد خبر 243661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =