مصرف 358 میلیون لیتر فرآورده نفتی در آذربایجان غربی

مصرف انواع فرآورده نفتی منطقه آذربایجان غربی (ارومیه) در 93 روز نخست امسال، به 358 میلیون لیتر رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه در گفتگو با خبرنگار شانا، از مصرف 358 میلیون لیتر فرآورده نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در این منطقه خبر داد.

اصغر توفیقی اظهار کرد: مصرف بنزین این منطقه در بهار امسال، با سه درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال، به 124 میلیون لیتر رسیده است.

به گفته وی، نفت سفید مصرفی این منطقه نیز در 93 روز نخست امسال، به دلیل اعلام کالابرگ نفت سفید و برداشت مناسب امسال خانوارها، با سه درصد افزایش نسبت به سه ماهه نخست پارسال ، به 37 میلیون لیتر رسیده است.

وی مصرف نفت گاز این منطقه را در بازه زمانی یادشده امسال، 99 میلیون لیتر اعلام و اظهار کرد: این مقدار از کاهش 13 درصدی مصرف این فرآورده نفتی(بدون احتساب مصرف نیروگاهها) نسبت به مدت مشابه سال پیش حکایت دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه اجرای جدول جدید منطقه ای و کاهش سهمیه ها در طرح یادشده، افزایش نظارت بر امر مبارزه با قاچاق سوخت و کاهش فعالیتهای عمرانی را از دلایل اصلی کاهش مصرف این سوخت عنوان کرد.

توفیقی تصریح کرد: مصرف نفت گاز نیروگاهی نیز در بازه زمانی یادشده با 42 درصد افزایش نسبت به پارسال، به 82 میلیون لیتر رسیده است.

وی همچنین با اشاره به مصرف بیش از 14 میلیون لیتر نفت کوره در بهار امسال، از کاهش مصرف 72 درصدی این فرآورده نسبت به مدت مشابه سال پیش خبرداد.

اصغر توفیقی تصریح کرد: افزایش نظارت بر شبکه توزیع و کاهش فعالیت کوره های آجرپزی به دلیل کاهش تقاضای بازار و استفاده کارخانه سیمان خوی از شبکه سراسری گاز طبیعی از دلایل کاهش مصرف نفت کوره در این منطقه بوده است.

کد خبر 243675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =