فراهم کردن زمینه برای حضور سرمایه گذاران خارجی در پتروشیمی

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به مراحل نهایی توافق هسته ای ایران با کشورهای 5+1 گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی زمینه را برای ورود سرمایه گذاران جدید تسهیل می کند.

به گزارش شانا، عباس شعری مقدم، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اظهارکرد: برنامه ریزیهای بسیار خوبی برای تسهیل سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران با هدف ایجاد یک جهش بزرگ در این صنعت انجام شده، از این رو از سرمایه گذاران ایرانی و خارجی برای سرمایه گذاری دعوت می کنیم.

شعری مقدم با تاکید براین که با توجه به فضای مثبت سیاسی ایجاد شده، کشورهای صاحب فناوری آماده حضور دوباره در ایران هستند، گفت: هم اکنون آماده هرگونه حمایتی از علاقمندان به سرمایه گذاری در طرحهای توسعه ای پتروشیمی هستیم.

وی با بیان این که صنعت پتروشیمی به دلیل دارا بودن زیرساختهای مناسب می تواند در جلوگیری از خام فروشی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نقش آفرین باشد گفت: با همدلی و همکاری می توان جایگاه اصلی این صنعت را در اقتصاد ایران تقویت کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: باید حدود 70 میلیارد دلار سرمایه گذاری را در صنعت پتروشیمی محقق کنیم؛ صنعت پتروشیمی برای جذب این میزان منابع در 10 سال آینده احتیاج به سرمایه 7 میلیارد دلاری در هر سال دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، شعری مقدم اظهار کرد: بعضی می‌گویند که چنین برنامه‌ای جاه طلبانه و غیر ممکن است، این عده به این مسئله اشاره می‌کنند که در زمان حضور محمد رضا نعمت‌زاده در شرکت ملی پتروشیمی که بزرگترین توسعه این صنعت در آن زمان رخ داد، جذب سرمایه پتروشیمی به طور متوسط سالیانه حدود 2.7 میلیارد یورو بوده است، اما در مقابل این اظهارنظرها باید به این نکته توجه داشت که در آن زمان، فقط شرکت ملی صنایع پتروشیمی متولی سرمایه گذاری و جذب منابع مالی بود، اما با برداشته شدن تحریم، طیف گسترده ای از سرمایه گذاران داخلی و خارجی را در اختیار داریم که مایل به سرمایه گذاری هستند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی  افزود: با نهایی شدن مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای گروه ١+٥ به سرعت برنامه های توسعه ای را به پیش  خواهیم برد و امیدواریم با برداشته شدن محدودیتها شاهد توسعه سریع این صنعت باشیم.

کد خبر 243684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =