ثبت مصرف بیش از 180 میلیون لیتر فرآورده نفتی در خراسان جنوبی

مصرف فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی در سه ماه نخست امسال، به بیش از 180 میلیون لیتر رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی به خبرنگار شانا، گفت: درسه ماه نخست امسال، 182 میلیون لیتر فرآورده نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در این منطقه مصرف شده، که نسبت به مدت مشابه پارسال 2.5 درصد کاهش یافته است.

علی اصغر اصغری درباره بنزین مصرفی این منطقه اظهار کرد: مصرف این سوخت در ماههای فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال با 1.5 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال، به 63 میلیون لیتر رسیده است.

وی درباره مصرف گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) این منطقه در 93 روز نخست امسال نیز عنوان کرد: مصرف این سوخت پاک با هشت درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال، به بیش از 6 میلیون و 500 هزار کیلوگرم رسیده است که با توجه به سیاستهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، استفاده از آن در منطقه خراسان جنوبی روند مطلوب و رو به رشدی را تجربه می کند.

به گفته اصغری، نفت سفید مصرفی منطقه در بازه زمانی یاد شده، به پنج میلیون لیتر رسیده است که این مقدار از کاهش 16.5 درصدی مصرف این سوخت نسبت به مدت مشابه پارسال حکایت دارد.

وی با اشاره به کاهش 2 درصدی مصرف نفت گاز منطقه خراسان جنوبی در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش، بیان کرد: مصرف این فرآورده نفتی در سه ماه نخست امسال، به 109 میلیون لیتر رسیده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی همچنین از مصرف پنج میلیون لیتر نفت کوره در بازه زمانی یاد شده خبر داد و افزود: مصرف این سوخت نیز در قیاس با مدت مشابه پارسال، با کاهش 45 درصدی همراه شده است.

به گزارش شانا، همزمان عرضه خرده فروشی سوخت در بازارچه مرزی ماهیرود در این منطقه و عرضه سوخت برای مرزنشینان نیز در حال اجراست.

کد خبر 243696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =