تدوین سناریوهای مختلف برای بازگشت به اروپا پس از رفع تحریمها

مدیر عامل شرکت ملی نفتکش گفت: این شرکت سناریوهای مختلفی را برای بازگشت به بازار اروپا پس از لغو تحریمها تدوین کرده است.

به گزارش شانا، علی اکبر صفایی با اشاره به تلاش تیم ‎مذاکره هسته‎ای برای رفع تحریمها، بر حمایت از کشتیرانیهای داخلی در دوران پساتحریم تاکید کرد و گفت: انتظار می رود با توجه به نقش بی‎بدیل کشتیرانیهای داخلی در شرایط سخت و دشوار تحریم و همچنین استمرار بخشیدن به جریان تجارت بین المللی، این بخش در بازگشت خطوط خارجی به فراموشی سپرده نشود.

وی با بیان این که بازگشت ناوگان کشتیرانی کشور به بازارهای اروپا به یکباره اتفاق نخواهد افتاد، افزود: با توجه به این که پس از لغو تحریمها، بازارهای جدیدی پیش روی شرکت ملی نفتکش ایران قرار خواهد گرفت، گفت: سناریوهای مختلفی برای بازگشت به بازار اروپا تدوین و بازارهای جدید نیز شناسایی شده است.

صفایی بابیان این که شرکت ملی نفتکش توانست با وجود تحریمها، برنامه‎های توسعه ای خود را پیش ببرد و اجرایی کند، تصریح کرد: درحال حاضر ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران با 15.5 میلیون تن ظرفیت در وضع خوبی قرار دارد و آماده است پس از لغو تحریمها به بازارهای اروپا بازگردد و ارزش افزوده‎ای را در بازار حمل و نقل نفت کشور و جهان ایجاد کند.

توسعه بازارهای دریایی در برنامه ششم

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی برنامه ششم، بر توجه بیشتر به بخش دریایی در برنامه ششم توسعه نسبت به برنامه پنجم تاکید و به ایرنا گفت: تلاش می شود با همکاری ارگانهای دریایی در کارگروه‎ تدوین برنامه ششم توسعه که در سازمان بنادر و دریانوردی تشکیل شده، موارد بررسی و در جهت سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم و همچنین اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

وی توسعه بازارهای دریایی را که در سیاستهای کلی برنامه ششم ، مورد تاکید قرار گرفت، از برنامه‎های این شرکت اعلام و اظهار کرد: شرکت ملی نفتکش از مدتها قبل در راستای توسعه بازارهای دریایی خود گام برداشته که از جمله آن می توان به انجام اقدامهای گسترده‎ انجام شده برای تشکیل ناوگان بزرگ حمل مواد پتروشیمی، قیر و متانول و LPG و همچنین حضور در صنایع فراساحل کشور اشاره کرد.

صفایی افزود: همچنین در راستای افزایش تقاضای جهانی و با توجه به وجود منابع عظیم گازی در کشور و لزوم ایجاد ناوگان حمل LPG در آینده نزدیک شاهد توسعه چشم افسایی در حوزه حمل  ال ان جی و ال پی جی و همچنین تجارت نفت خواهیم بود.

کد خبر 243697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =