تولید نفت خام آمریکا به بالاترین سطح در 44 سال گذشته رسید

تازه ترین ارزیابی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که تولید نفت خام آمریکا در ماه آوریل به بالاترین سطح از سال 1971 میلادی رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، اداره اطلاعات انرژی آمریکا (یی آی ای) در تازه ترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد که تولید نفت خام ایالات متحده در ماه آوریل با 9 هزار بشکه افزایش نسبت به ماه پیش از آن به 9 میلیون و 701 هزار بشکه در روز رسید.

به مدد فناوریهای برداشت نفت خام از ذخایر نامتعارف شیل اویل که تا پیش از این دست نخورده باقی مانده بودند، تولید نفت خام آمریکا در سالهای اخیر با رشد قابل توجهی روبرو بوده است.

تداوم رشد نفت خام آمریکا در ماه مه نشان می دهد که هدف افزایش مستمر برداشت نفت خام این کشور از ذخایر شیل اویل همچنان ادامه دارد، که این روند می تواند قیمت نفت خام شاخص دابلیو تی آی آمریکا را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش عرضه نفت خام در بازار نیز یکی از عوامل افت قیمت نفت خام در نیمه دوم پارسال بود، اما روند رشد تولید نفت خام آمریکا با جود کاهش شمار دکلهای حفاری برای کاهش تولید، تدوام داشته است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا، زیر شاخه وزارت انرژی آمریکا انتظار دارد که تولید نفت خام این کشور در ماه مه با کاهش روبرو خواهد شد.

بنا بر ارزیابی این اداره، به دنبال افزایش تولید نفت خام آمریکا، در حالی که آمریکا صادرات نفت خام این کشور جز فرآورده های نفتی و میعانات گازی پالایش شده را منع می کند، صادرات این کشور در ماه آوریل به رکورد روزانه دو میلیون و 873 هزار بشکه رسید.

تقاضا برای بنزین در آمریکا در ماه آوریل با 1.8 درصد یا روزانه 160 هزار بشکه رشد همراه بود، در حالی که پارسال این رقم 9 میلیون و 139 هزار بشکه در روز بود، در حالی که این رقم با رشد 4.3 درصدی در ماه مارس مقایسه می شود.
کد خبر 243707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =