قیمت نفت در معاملات الکترونیک بازار آسیا افزایش یافت

قیمت جهانی نفت خام پس از تمدید یک هفته ای دور نهایی مذاکرات هسته ای تهران و 1+5، در پایان معاملات الکترونیک بازار آسیا بهبود یافت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، تحلیلگران اعلام کرند: قیمتهای جهانی نفت خام پس از تمدید مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای گروه 1+5 تا هفتم ژوئیه (16 تیرماه)، بهبود یافت، در حالی که با وجود تردیدها درباره بحران بدهی یونان، بازارها از احتمال روبرو شدن با مازاد عرضه نفت رهایی پیدا کرد.

قیمت نفت خام شاخص دابلیو تی آی آمریکا برای تحویل در ماه اوت با 10 سنت افزایش به 57 دلار و 6 سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با 23 سنت افزایش به 62 دلار و 24 سنت برای هر بشکه رسید.

سانجیو گوپتا، رئیس بخش نفت و گاز آسیا-اقیانوس آرام در موسسه ارنست اند یانگ در این باره گفت: با تمدید دور نهایی مذاکرات ایران و کشورهای گروه 1+5 برای دستیابی به یک توافق جامع هسته ای، از آنجا که ایران دارنده چهارمین ذخایر بزرگ نفت خام جهان و نخستین دارنده ذخایر گاز طبیعی دنیا، بازارهای جهانی از نزدیک نتایج مذاکرات را رصد خواهد کرد.

دنیل آنگ، تحلیلگر حوزه سرمایه گذاری در موسسه فیلیپ فیوچرز، گفت: ما تمرکز خود بر زمان رهایی ایران از بند تحریمها و افزایش ورود بشکه های نفت خام این کشور به بازارهای جهانی ادامه می دهیم.

قیمت نفت خام برنت و دابلیو تی آی آمریکا در پایان معاملات دیروز بازار بورس نیویورک (NYMEX) و بازار بورس لندن (ICE) به دنبال افزایش غیرمنتظره ذخیره سازیهای نفت خام آمریکا، با کاهش روبرو شد.

کد خبر 243710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =