بی پی برای نشت نفت در خلیج مکزیک 18.7 میلیارد دلار جریمه می دهد

شرکت بی پی برای جبران نشت نفت از چاه ماکاندو در خلیج مکزیک 18 میلیارد و 700 میلیون دلار به دولت ایالات متحده آمریکا جریمه می پردازد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از هیوستون، شرکت بی پی انگلیس برای جبران خسارتهای ناشی از نشت مرگبار نفت در خلیج مکزیک که پنج سال پیش رخ داد، به دولت ایالات متحده آمریکا و پنج ایالت این کشور 18 میلیارد و 700 میلون دلار جریمه می پردازد.

تفاهم بر سر مبلغی که بی‌پی بابت جریمه نشت نفت در خلیج مکزیک می پردازد، در تاریخ آمریکا از این جهت که یک شرکت مسئولیت پرداخت چنین مبلغی را به عهده می گیرد، بی سابقه است.

توافق برای پرداخت این مبلغ تازه، به 43 میلیارد و 800 میلیون دلاری که بی پی برای جبران خسارتهای ناشی از نشت نفت و هزینه های پاکسازی پیش تر پرداخته است، اضافه می شود.

بی پی اعلام کرد که مجموع هزینه پیش از مالیات (Pre-Tax Charge) برای جبران خسارتهای ناشی از نشت نفت اکنون به 53 میلیارد و 800 میلیون دلار رسیده است.

بر اساس توافق تازه بی پی با وزارت دادگستری آمریکا و پنج ایالت این کشور، بی پی حداقل 12 میلیارد و 800 میلیون دلار بابت جریمه های قانون آبهای پاک (Clean Water Act) و صدمه به منابع طبیعی و چهار میلیارد و 900 میلیون دلار به ایالتها می پردازد.

این مبلغ تا 18سال آینده پرداخت خواهد شد و علاوه بر دولت فدرال آمریکا، دولتهای ایالتی که از نشت نفت در خلیج مکزیک آسیب دیده اند نیز از این مبلغ دریافت می کنند.

ایالتهای فلوریدا، آلاباما، می‌سی‌سی‌پی، لوئیزیانا و تگزاس برای صدمه هایی که به محیط زیست آنها وارد شد و آسیبهای اقتصادی خسارت می گیرند.

این برای نخستین بار است که همه متغییرها مورد توجه قرار گرفته است و مانع شکایتهای قانونی بیشتر خواهد شد.

وقوع انفجار در یکی از سکوهای نفتی بی پی در آوریل سال ۲۰۱۰ میلادی، علاوه بر مرگ 11 تن، منجر به نشت نفت برای مدتی نزدیک به سه ماه در آبهای ساحلی چند ایالت جنوبی آمریکا شد.

انتشار خبر این تفاهم ارزش سهام بی‌پی را پنج درصد افزایش داد.
کد خبر 243714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =