مسیر صادرات غیرنفتی باید هموار شود

رئیس جمهوری با اشاره به این که مسیر صادرات غیرنفتی را باید هموار کرد، گفت: در این زمینه استانها و مناطق آزاد می توانند فعال شوند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر حسن روحانی شامگاه پنجشنبه (11 تیرماه) در ضیافت افطار با استانداران و معاونان وزیران افزود: همه تلاش ما باید این باشد تا امسال، تحرکی در بخش غیردولتی ایجاد کنیم. از سوی دیگر باید شرایط را هموار کنیم تا سرمایه‌های خارجی را جذب و مسیر رونق اقتصادی را هموار کنیم.

وی با اشاره به اقدامهای دولت در بخشهای مختلف از جمله صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری اظهار کرد: با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم مشکلات را پشت سر گذاریم و امیدی را که در جامعه ایجاد شده، به یک حرکت پرشتاب اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تبدیل کنیم.

رئیس جمهوری با اشاره به قرار گرفتن در آستانه 2 سالگی آغاز به کار دولت تدبیر و امید گفت: دولت در شرایطی کار خود را آغاز کرد که با انبوهی از تعهدها و بدهی روبرو بود و شاهد معضلات متعددی در بخش اقتصاد از جمله رکود، تورم، ناپایداری و نبود آرامش در بازار بودیم. هنوز نیز معضلات فراوانی باقی مانده که حل و فصل آنها به زمان زیادی نیاز دارد.

وی با اشاره به اقدامهای انجام شده در حدود 2 سال گذشته و قدردانی از تلاش تمام مسئولان دستگاههای مختلف، افزود: خوشحالیم که با لطف خدا توانستیم امید و آرامشی در جامعه بوجود بیاوریم و مردم باوجود ادعای اقلیتی خاص، احساس آرامش و امید به آینده می‌کنند.

روحانی یادآور شد: بخش زیادی از فرصت دولت صرف حل و فصل معضلات و مشکلاتی شده که از گذشته به این دولت به ارث رسیده است و امیدواریم بتوانیم شرایطی به وجود بیاوریم که فشار بر مردم کمتر شود.

رئیس جمهوری با ابراز امیدواری نسبت به حل و فصل موضوع هسته‌ای بر مبنای اصول مشخص شده، گفت: البته حل و فصل به این معنا نیست که پس از آن همه مشکلات برطرف خواهد شد، بلکه دهها مشکل دیگر وجود دارد که باید در مسیر رفع آنها نیز تلاش کنیم و حل و فصل موضوع هسته‌ای تنها مسیر را برای حرکت و تلاش اصلی دولت به منظور رفع مشکلات کشور هموارتر می‌کند.

روحانی تصریح کرد: با وحدت، همدلی و فداکاری، مشکلات موجود قابل حل و فصل است و حمایتهای مقام معظم رهبری، پشتوانه دولت در این مسیر است.

رئیس جمهوری ادامه داد: در صورت توافق و یا نبود توافق باید کارهایی، به طور حتم مد نظر قرار گیرد و انجام شود و این کارها بر عهده همه مسئولان است که البته تصمیم‌گیریهای اصلی در این باره اتخاذ شده و ما باید آنها را اجرایی و عملیاتی کنیم. یکی از این کارها واگذاری طرحهای نیمه تمام عمرانی با شرایط آسان و قانونی به مردم است. انجام این کار هم اشتغال ایجاد می‌کند و هم آن طرحها در زمان معقولی تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسند.

وی تأکید کرد: امسال درآمد دولت نسبت به مصوب بودجه فاصله زیادی دارد بنابراین باید هم در زمینه اجرایی تا جایی که امکان دارد صرفه‌جویی شود و از آن مهم‌تر این که در این شرایط رونق را با استفاده از ظرفیت بخش غیر دولتی ایجاد کنیم.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) با بیان اینکه زندگی همه ائمه هدی(ع) برای همه ما درس، راه و راهنمایی است، اظهار کرد: زندگی امام حسن (ع) به ما نشان می‌دهد که اگر مسئولی وظیفه‌ای را احساس کرد ولو این که در شرایطی که اگر آن مسئولیت را انجام دهد، با مشکلات و زخم زبان توأم می‌شود، نباید در انجام آن وظیفه تردید کند.

کد خبر 243716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =