توسعه گازرسانی در خوزستان با اجرای 9 عملیات انشعاب گیری گرم

منطقه یک عملیات انتقال گاز با اجرای 9 عملیات انشعاب گیری گرم، امکان توسعه گازرسانی در استان خوزستان را فراهم کرده است.

مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: همسو با سیاستهای کلان از پیش تعیین شده و با هدف توسعه گازرسانی در سطح استان خوزستان در مدت زمان بسیار کوتاهی رکورد اجرای عملیات هات تپ در این منطقه شکسته شد.

عبدالحسین کوتکی افزود: طبق برنامه اعلام شده از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران و بر اساس برنامه زمانبندی و درخواست شرکت گاز استان خوزستان، با هماهنگی مشترکان صنعتی و نیروگاهی و همچنین بازرسیهای به عمل آمده از خطوط انتقال، تعداد 9 مورد هات تپ از خطوط انتقال گاز در مدت زمان یک ماه اجرا شد.

وی یادآور شد: این عملیاتها، روی خطوط 36 و 30 اینچ آبادان، 22 اینچ هفت تپه، 24 اینچ شمال اهواز، 12 اینچ هندیجان و 30 اینچ امیدیه و ماهشهر انجام شد.

مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز ادامه داد: در پی اجرای این عملیاتها، روستاهای وسطانیه دو، عشاره کوچک شهر شوش، ملی گیت، نی سیاه، کعب عبوده، سد شاوور و جایگاه های سی ان جی شهرستان امیدیه و صباح مقدم و همچنین نیروگاه گازی ماهشهر به شبکه سراسری گاز متصل شده اند.

وی با توجه به حجم قابل توجه فعالیتهای انجام شده تصریح کرد: این عملیاتها که شامل عملیات سوراخکاری، جوشکاری و دریافت انشعاب از لوله های اصلی گاز می شود (هات تپ گرم)، بدون قطع جریان گاز انجام شد.

کوتکی ضمن تشکر از معاونت عملیات خطوط لوله و تقدیر از همکاری واحد دیسپچینگ، بازرسی فنی، مهندسی، اچ اس ایی، شرکت گاز استان خوزستان و منطقه پنج عملیات انتقال گاز گفت: این عملیاتها در شرایط کاملا ایمن و با کنترل دقیق جریان و فشار خطوط انتقال گاز، توسط کارکنان حوزه معاونت عملیات خطوط لوله و واحد بهره برداری خطوط لوله اهواز، بدون هرگونه اختلال در شبکه انتقال گاز اجرا شد.

کد خبر 243725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =