قیمت نفت برنت و آمریکا بیش از 1 دلار کاهش یافت

افزایش شمار دکلهای نفتی آمریکا و در پی آن نگرانی درباره مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی قیمت نفت خام برنت و دابلیو تی آی را بیش از یک دلار کاهش داد.

به گزارش خبرگزاریرویترز از نیویورک، قیمتهای جهانی نفت خام در پایان معاملات دیروز (جمعه، 12 تیرماه) در پی افزایش تعداد دکلهای حفاری نفت آمریکا و به دنبال آن افزایش نگرانیها دربار مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی با کاهش همراه بود در حالی که تحقیقات نهادهای نظارتی دولت چین درباره تقلب و دستکاری احتمالی در بازار بورس این کشور نیز سبب فشار مضاعف بر بازار نفت شد.

کند شدن روند معاملات در بازار بورس نیویورک در اواخر صبح روز جمعه کاهش نقدینگی را به دبنال داشت، به طوری که بسیاری از فعالان بازار در آمریکا به استقبال تعطیلات روز استقلال آمریکا (چهارم ژوئیه) رفته بودند.

شمار دکلهای نفتی آمریکا در تازه ترین گزارش شرکت آمریکایی بیکر هیوز که به دلیل تعطیلات روز استقلال آمریکا یک روز زودتر منتشر شد، پس از 29 هفته کاهش پیاپی، 12 دستگاه افزایش یافت و مجموع آن به 640 دکل در هفته گذشته رسید.

کارستن فریچ، یک تحلیلگر در کومرز بانک مستقر در فرانکفورت در این باره گفت: برای نخستین بار پس از 29 هفته کاهش پیاپی شمار دکلهای نفتی آمریکا افزایش یافت و این آمار نشان می دهد که روند کاهشی فعالیتهای حفاری پایان یافته است.

وی به مجمع جهانی نفت رویترز گفت: قیمتهای جهانی نفت خام به این خبر واکنش نشان داده است.

 قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با یک دلار و 75 سنت کاهش به 60 دلار و 32 سنت برای هر بشکه رسید؛ در همین حال قیمت نفت شاخص دابلیو تی آی آمریکا با یک دلار و 41 سنت کاهش، 55 دلار و 52 سنت برای هر بشکه داد و ستد شد.


کد خبر 243731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =