افزایش روزهای پاک در کلانشهرهای تهران، شیراز و مشهد

بررسی مقایسه‌ای کیفیت هوای هشت کلانشهر کشور در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد که روزهای پاک کلانشهرهای تهران، شیراز و مشهد 5 تا 20 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شانا، شینا انصاری، مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هوای تهران در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال 93 با افزایش محدود روزهای پاک و درعین حال افزایش قابل ملاحظه روزهای سالم و ناسالم روبه رو بود.

وی افزود: رقم روزهای پاک در شهرهای اصفهان، کرج و تبریز با روند کاهش نسبی از 5 تا 15درصد روبه رو بود، اما در عین حال در هیچ یک از این کلانشهرها روز بسیار ناسالم و خطرناک گزارش نشده است.

انصاری تصریح کرد: با توجه به اقدامهای صورت گرفته در زمینه استاندارد سازی سوخت یورو4 در کشور و توزیع آن در کلانشهرها، توجه به سوخت مناسب برای صنایع به عنوان منابع ثابت آلودگی هوا و به ویژه عدم استفاده از سوخت فسیلی برای نیروگاهها، مشکل اصلی در بحث آلودگی هوای کلانشهرهای کشور ذرات معلق 10 و 2.5 میکرون است.

مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: یکی از پارامترهای شاخص در آلودگی هوای کلانشهرها در سالهای 89، 90 و 91 ترکیبات آلی فرار نظیر بنزن، اولفینها و ترکیبات آروماتیک به دلیل توزیع سوخت غیر استاندارد در آن سالها بوده است که هم اکنون براساس سنجشهایی که در هوای شهر تهران صورت گرفته این ترکیبات به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

کد خبر 243734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =