افزایش 7 هزار تنی تولید ال پی جی پالایشگاه فجرجم

شرکت پالایش گاز فجرجم در سه ماه امسال 11 هزار و 811 تن ال پی جی تولید کرده که این مقدار در مقایسه به مدت مشابه پارسال بیش از هفت هزار تن افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که این شرکت از سال 67 برای فرآورش گاز میدانهای نار و کنگان در منطقه جم و ریز در شرق استان بوشهر به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: در سه ماه امسال بیش از پنج میلیارد و 800 هزار مترمکعب گاز فرآورش شده است.

هادی هاشم زاده فرهنگ با بیان این که تا سه سال آینده ظرفیت فرآورش گاز کشور از ١٨٩ میلیارد مترمکعب به ٣٣٠ میلیارد مترمکعب در سال افزایش می یابد، افزود: بر اساس برنامه پیش بینی شده، ١٦,٥ میلیارد مترمکعب از این مقدار در پالایشگاه فجرجم تحقق می یابد.

وی یادآور شد: این شرکت ابتدا برای تصفیه گاز طبیعی با ظرفیت روزانه 85 میلیون استاندارد مترمکعب طراحی شده بود و در سال 79 با اجرای طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه این مقدار به 110 میلیون استاندارد مترمکعب در روز رسید.

هاشم زاده فرهنگ ادامه داد: در سال 89 با انتقال گاز پارس جنوبی، ظرفیت تولید گاز شرکت پالایش گاز فجرجم به 125 میلیون استاندارد مترمکعب افزایش یافته است.

تولید بیش از 1 میلیون بشکه میعانات گازی

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم با بیان این که این شرکت در سه ماه امسال یک میلیون و 470 بشکه میعانات گازی تولید کرده است، اعلام کرد: این مایعات پس از انتقال به تاسیسات بندر سیراف، صادر می شود.

به گزارش شانا، شرکت پالایش گاز فجرجم در شهرستان جم و شرقی ترین نقطه استان بوشهر واقع شده است و با هشت واحد تصفیه، ظرفیت فرآورش ١٢٥ میلیون مترمکعب گاز در روز را دارد.

کد خبر 243750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =