رشد 360 درصدی معامله های برق در بورس انرژی

ارزش معامله برق در بورس انرژی در 3 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 360 درصد افزایش را تجربه کرد.

مدیرعامل بورس انرژی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: روند رو به رشد حجم معامله برق در بورس انرژی همچنان ادامه دارد بطوری که در بازار برق ارزش معامله ها در 3 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 360 درصد رشد داشته است.

علی حسینی افزود: در 3 ماه نخست امسال ارزش معامله های برق یک هزار و 109 میلیارد ریال بود اما پارسال در همین بازه زمانی رقم معامله ها دویست و چهل و یک میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل بورس انرژی با بیان این که کل معامله های این بورس در 3 ماه نخست امسال 7 هزار و دویست و بیست میلیارد ریال بوده است، گفت: این رقم در مدت مشابه پارسال 2 هزار و هشتصد و بیست میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: اکنون 39 شرکت توزیع نیروی برق، 22 شرکت خصوصی تولید نیروی برق و 4 شرکت خرده‌فروشی برق مشغول به انجام معاملات این کالا در بورس انرژی ایران هستند.

حسینی اظهار کرد: با افزایش میزان تأمین اعتبار شرکت‌های توزیع نیروی برق همچنین افزایش مشارکت شرکت‌های بازرگانی و خرده‌فروشی برق و ایجاد شرایط حضور مصرف‌کنندگان بزرگ تا پایان امسال، حجم و ارزش معاملات برق در بورس انرژی ایران افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا می کند.

به گزارش شانا، مدیرعامل بورس انرژی  پیشتر در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرده بود: بر اساس  نفاهم انجام شده با وزارت نیرو تا پایان سال ٩٤ قرار است ١٠ درصد از معامله های برق کشور در بورس انرژی انجام شود.

علی حسینی افزوده بود: افزون بر تلاش برای ورود صنایع بزرگ به بورس انرژی برای خرید برق در تلاش هستیم تا معامله های خرده فروشی برق که اکنون از سوی چند شرکت در حال انجام است رونق بیشتری بگیرد.

وی ابراز امیدواری کرده بود: با مساعدت و همکاری مجموعه وزارت نیرو شامل شرکت‏های توانیر، مدیریت شبکه برق ایران، توزیع نیروی برق، تولید نیروی برق و برق‏های منطقه‏ای شاهد رونق معاملات برق در بورس انرژی باشیم.

کد خبر 243811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =