۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
  • کد خبر: 243815
کاهش مصرف فرآورده های نفتی منطقه اردبیل

مصرف فرآورده های نفتی منطقه اردبیل در سه ماه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل به خبرنگار شانا، گفت: مجموع مصرف فرآورده های نفتی این منطقه در 93 روز نخست امسال، با 8.3 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال پیش، به 177 میلیون و 420 هزار لیتر رسیده است.

به گفته محمود آقامحمدیان، بیشترین کاهش مصرف فرآورده های نفتی این منطقه در میزان مصرف نفت کوره بوده است که مصرف این سوخت با کاهش 43 درصدی نسبت به سه ماه نخست پارسال، در بهار امسال به یک میلیون و 66 هزار لیتر رسیده است.

وی دلیل این کاهش مصرف را تامین گاز شهری این منطقه به وسیله شرکت گاز استان برای استفاده در صنایعی چون کارخانه سیمان برشمرد..

وی همچنین از مصرف 80 میلیون و 111 هزار لیتر بنزین در بازه زمانی یاد شده خبر داد و افزود: این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال، بیش از دو درصد افزایش یافته است.

آقامحمدیان با اشاره به کاهش 79 درصدی مصرف نفت گاز نیروگاهی منطقه اردبیل، به دلیل تامین به موقع گاز مورد نیاز این واحد از سوی شرکت گاز استان و مساعد بودن شرایط جوی این منطقه، بیان کرد: در بهار امسال مصرف نفت گاز در نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل به پنج میلیون و 735 هزار لیتر رسیده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل یادآور شد: مصرف نفت گاز غیر نیروگاهی این منطقه نیز در سه ماه نخست امسال، با 5.5 درصد افزایش نسبت به مدت زمان یاد شده سال پیش، به 79 میلیون و 355 هزار لیتر رسیده است.

به گفته وی، در 93 روز نخست امسال، مصرف نفت سفید منطقه اردبیل 11 میلیون و 153 هزار لیتر بوده نسبت به سال گذشته، به دلیل افزایش مصرف کشاورزان در فصل برداشت و افزایش مصرف صنایع، با رشد چهار درصدی همراه شده است.

آقامحمدیان مصرف گاز مایع (ال پی جی) این منطقه را نیز در بازه زمانی یاد شده امسال، چهار هزار و 824 تن اعلام کرد.

کد خبر 243815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =