آمادگی دانشگاه صنعت نفت برای همکاری در زمینه اکتشاف و حفاری

دانشگاه صنعت نفت این آمادگی را دارد تا در زمینه های اکتشاف، حفاری، فرآورش، سازه ها و تاسیسات دریایی با شرکتهای نفتی همکاری کند.

به گزارش خبرنگار شانا، عبدالنبی هاشمی، رئیس دانشگاه صنعت نفت، گفت: باتوجه به این که ماموریتهای مشخصی برای چهار دانشکده این دانشگاه تعریف شده است بنابراین می توانیم در زمینه های تخصصی صنعت نفت با شرکتهای نفتی همکاری داشته باشیم. 

وی یکی از چالشهای جدی در حوزه فراساحل  نفت و گاز را واقع شدن میدانهای مشترکت در دریا دانست و افزود: در این راستا نیاز به بومی کردن دانش فنی استحصال، فرآورش و انتقال منابع نفت و گاز در این حوزه بیش از پیش احساس می شود.

هاشمی ادامه داد: همسو با این مسئله، دانشگاه صنعت نفت با رسالت ارتباط موثر با صنعت و جهت دهی فعالیتهای آموزشی و پژوهشی خود در راستای نیازهای اساسی صنعت نفت، تعامل با شرکتهای فعال در حوزه فراساحل را در دستور کار قرار داده است.

رئیس دانشگاه صنعت نفت گفت: با توجه به تخصص اعضای هیئت علمی و رشته های مصوب در دانشگاه صنعت نفت، تمایل به همکاری در زمینه های اکتشاف، حفاری، فرآورش، سازه‌ها و تاسیسات دریایی وجود دارد.

هاشمی ادامه داد: هم اینک با انجام پروژه های فراساحل متعدد نفت وگاز در ایران، روند بومی شدن دانش فنی این حوزه به ویژه در آبهای کم عمق، تا حدی پیشرفت داشته؛ ولی بازخوردها و تجارت صنعتی آن به طور هدفمند و موثر به حوزه های آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه وارد نشده است.

به گزارش نشریه اروند، رئیس دانشگاه صنعت نفت تصریح کرد: در زمینه فناوری آبهای عمیق نیز کشور در گامهای نخست استخراج و تحلیل مفاهیم علمی- صنعتی قرار دارد که نیازمند ورود جدی و مستمر دانشگاه به این عرصه است که در هر دو مورد نیاز به تعامل سازنده و موثر دانشگاه با صنعت کاملا محسوس است.

هاشمی گفت: البته هنوز در زمینه ارتباط صنعت نفت با دانشگاه با حد مطلوب فاصله زیادی داریم که به منظور جدی شدن تعامل و همکاری، حضور دانشگاهها و استادان به ویژه در مناطق عملیاتی می تواند زمینه های تسهیل و تسریع در این نوع همکاریها را فراهم کند. 

کد خبر 243825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =