پایبندی به ضوابط اچ اس یی در صنعت نفت نیازمند فرهنگ سازی است

رئیس شورای مرکزی سلامت، ایمنی، محیط زیست (سلام) بر ضرورت فرهنگ سازی در سطح صنعت نفت برای پایبندی به ضوابط و دستورالعملهای اچ اس یی و توجه به پیشرفتهای حوزه اچ اس یی به موازات پیشرفت تکنولوژیک تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، رکن الدین جوادی در نخستین جلسه شورای مرکزی سلامت، ایمنی، محیط زیست (سلام) وزارت نفت که با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، با تاکید بر اهمیت و جایگاه اچ اس یی در صنعت نفت و ضرورت رفع چالشهای صنعت در این حوزه، به تشریح جهت گیریهای اصلی شورا پرداخت.

رئیس شورای سلام، نحوه انتخاب اعضای شورا را نشانگر عزم وزارت نفت به حفظ و بازنگری اچ اس یی در صنعت نفت و تقویت آن دانست و گفت: دو مقوله ضرورت فرهنگ سازی در سطح صنعت نفت برای پایبندی به ضوابط و دستورالعملهای اچ اس یی و توجه به پیشرفتهای حوزه اچ اس یی به موازات پیشرفت تکنولوژیک باید بسیار مورد توجه باشد.

همچنین وی به ضرورت توجه ویژه به فرآیندها در تدوین ضوابط و دستورالعملها با نگرش اصلاح گردش کار و بازآموزی در فرآیندها تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به نقش بخش خصوصی در صنعت و اقتصاد کشور و حضور پررنگ شرکتهای خصوصی در صنعت نفت، تصریح کرد: تعمیم موضوعات اچ اس یی به بخش خصوصی در چارچوب قراردادهای ویژه (قراردادهای واگذاری اصل 44 و قراردادهای مجوز خوراک) با هدف تامین منافع بلند مدت طرفین قرارداد ضرورت دارد.

همچنین در این جلسه، سیدباقر مرتضوی، مدیرکل اچ اس یی وزارت نفت و دبیر شورای سلام به تشریح ساختار و تشکیلات اچ اس یی در صنعت نفت و اهداف و برنامه های اچ اس یی وزارت نفت پرداخت و هدف از تشکیل شورای مرکزی سلام و اهم وظایف شورا تشریح کرد.

به گزارش شانا، تهیه شرح وظایف، ماموریت و چشم انداز و نحوه گردش کار موضوعات اچ اس یی در شورای مرکزی سلام، زیرساختهای مورد نیاز شورا و بازوهای علمی و اجرایی به ویژه کمیته های فرعی، تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی و آموزش اچ اس یی و تهیه بسته اجرایی درباره عملیاتی شدن آن و تلاش برای نهادینه شدن موضوعات اچ اس یی در همه کارکنان و تعرفه به انتظارات ذی نفعان از تصمیمات گرفته شده در نخستین جلسه شورای سلام است.

شایان ذکر است، شورای مرکزی سلام به دستور وزیر نفت و با هدف کلی تنظیم سیاستهای کلان اچ اس یی در صنعت نفت، پیشنهاد مقررات و آیین نامه ها و هماهنگی در امور اچ اس یی در سطح صنعت نفت تشکیل شده است.

گفتنی است، مدیرعامل شرکت ملی نفت، رئیس شورا، مدیرکل اچ اس یی وزارت نفت، دبیر شورا، مدیران اچ اس یی شرکتهای اصلی، رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، مدیران کل تجهیز و آموزش نیروی انسانی، روابط عمومی و حراست وزارت نفت و 5 نفر از مدیران و کارشناسان آگاه به مسائل سلام که با حکم وزیر انتخاب می شوند از اعضای اصلی شورای سلام هستند.

کد خبر 243833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =