فرآورش 2.1 میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه بیدبلند

شرکت پالایش گاز بیدبلند در 107 روز امسال، دو میلیارد 163 میلیون مترمکعب گاز را فرآورش و به خطوط سراسری ارسال کرده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: بیش از 775 میلیون مترمکعب از این مقدار از مخزن پارس جنوبی و توسط خط پنجم سراسری و بیش از یک میلیارد و 145 میلیون مترمکعب نیز از حوزه آغار و دالان تامین شده است.

علی محمد پوررضا با بیان این که پالایشگاه گاز مسجد سلیمان با ظرفیت تولید روزانه یک میلیون مترمکعب نیز تحت مدیریت پالایشگاه بیدبلند قرار دارد، افزود: پالایشگاه گاز مسجدسلیمان نیز در بازه زمانی یادشده، 30 میلیون مترمکعب گاز تولید کرده است.

وی یادآور شد: این پالایشگاه خوراک خود را از چاههای مسجدسلیمان دریافت و گاز شهرستان مسجدسلیمان و صنایع آن را تامین می کند.

به گفته وی، شرکت پالایش گاز بیدبلند تاکنون یک میلیون 374 هزار نفر- ساعت کار بدون حادثه را ثبت کرده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند در ادامه به تعمیرات اساسی این پالایشگاه اشاره کرد و گفت: با هدف آماده سازی پالایشگاه برای دریافت حداکثری گاز در فصل زمستان، استمرار تولید و جلوگیری از توقفهای ناخواسته، پروژه تعمیرات اساسی واحدهای پالایش گاز واحد 400 و دیگهای بخار شماره سه و شش مطابق برنامه زمان بندی انجام شده است.

به گفته وی، تعمیرات اساسی واحدهای پالایش و دیگهای بخار براساس برنامه زمانبندی MSP و با تلاش و همت کارکنان واحدهای عملیاتی و پشتیبانی، در گرمای شدید و طاقت فرسای منطقه با نظم و ترتیب خاص و با رعایت استانداردها و مقررات ایمنی و اچ اس ایی بدون هیچگونه حادثه زودتر از برنامه پیش بینی شده پایان یافته است.

وی اعلام کرد: در این پروژه علاوه بر کارهای معمول تعمیرات اساسی، با توجه به تغییر خوراک پالایشگاه در چند سال گذشته و دریافت گاز ترش فازهای ٦، ٧ و ٨ عسلویه از طریق خط پنجم سراسری، تجهیزات و دستگاههایی که در معرض گاز ترش ورودی قرار داشت بررسی و پایش شد.

پوررضا به انجام پروژه (FFS (Finess for service برای نخستین بار در رابطه با تجهیزات خاص توسط واحد بازرسی فنی و با مشارکت بخش خصوصی اشاره و اظهار کرد: به منظور ایمنی بیشتر، با استفاده از گاز نیتروژن برای purging واحدهای عملیات پالایش و نم زدایی بعد از پایان تعمیرات اساسی و پیش از راه اندازی و در سرویس قرار گرفتن آنها انجام شد.

وی تصریح کرد: امیدوارم زمستان امسال بتوانیم با تولید حداکثری و برداشت بیشتر از مخزن مشترک پارس جنوبی و افزایش تولید در تحقق حماسه اقتصادی کوشا باشیم.

کد خبر 243836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =