واگذاری واحد نم‌زدایی گورزین و تأسیسات وابسته به شرکت ملی نفت ایران

واحد نم‌زدایی گورزین و تأسیسات وابسته به شرکت نفت فلات قاره ایران واگذار می شود.

به گزارش شانا و به نقل از معاونت برنامه ریزی و تلفیق طرحها و برنامه های شرکت ملی نفت ایران، به منظور اجرای دستور وزیر نفت مبنی بر انتقال و تحویل تمامی مسئولیتها و امکانات واحد نم‌زدایی گورزین و تأسیسات وابسته در جزیره قشم از شرکت ملی گاز ایران به شرکت ملی نفت ایران، جلسه‌ای سوم تیرماه سال جاری در منطقه عملیاتی قشم با حضور نمایندگان شرکتهای ذیربط و نماینده مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی برگزار شد.

این معاونت در ادامه افزود: در این جلسه مقرر شد تا پایان تیرماه سال جاری مسئولیت راهبری خطوط لوله جمع‌آوری سرچاهی، واحد نم‌زدایی گورزین، اسکله لافت، خط لوله ٦ اینچ انتقال میعانات گازی به اسکله لافت و خط لوله ١٦ اینچ دوستکوه- گورزین از شرکت ملی گاز ایران به شرکت نفت فلات قاره ایران به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران واگذار شود.

لازم به ذکر است میدان گورزین در غرب جزیره قشم، در سال ١٣۴٧ با حفر اولین چاه کشف و بهره برداری از آن از سال ١٣۵٩ آغاز شد. گاز شیرین حاصل از این میدان، ابتدا به واحد نم زدایی گورزین ارسال و پس از فرآورش، جهت مصرف نیروگاه بندرعباس و سایر مصارف از طریق خط لوله ١۲ اینچ زیردریایی به بندرعباس انتقال می‌یابد. ظرفیت این واحد ۲.۸ میلیون مترمکعب در روز است و واحد نم زدایی آن دارای دو مخزن است که ۲٠٠ هزار بشکه گنجایش دارند. همچنین میعانات گازی تثبیت شده پس از ذخیره‌سازی، از طریق خط لوله ٦ اینچی به اسلکه بارگیری لافت انتقال یافته و از طریق کشتی به مبادی مصرف انتقال پیدا می کند.

کد خبر 243845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =