عضو کمیسیون صنایع: فناوریهای جدید شدت انرژی را کاهش می‌دهد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: صنایع کشور با به‌کارگیری فناوریهای جدید به سمت کاهش شدت انرژی حرکت کنند چون مصرف انرژی برای تولید کالا و محصول در کشور بالاست.

غلام محمد زارعی در گفتگو با خبرنگار شانا، گفت: حمایتهای مؤثری از ساخت داخل در صنعت نفت شکل‌گرفته که در صورت رفع تنگناهای تحریم روند یادشده نیز استمرار خواهد داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: هم‌اکنون، کار بر روی ساخت 10 گروه کالا و تجهیزات موردنیاز صنعت نفت در این مجموع آغازشده و چند قرارداد نیز منعقدشده است.

عضو کمیته پتروشیمی این کمیسیون گفت: در 2 سال گذشته روند رشد و توسعه صنعت نفت بهبودیافته است. ازاین‌رو، امیدها برای ایجاد اشتغال از رهگذر توسعه در نفت افزایش‌یافته است.

وی در خصوص مصادیق توسعه‌ای صنعت نفت در گذشته، افزود: تولید گاز در صنعت نفت با رشد خوبی مواجه بوده که از منظر اقتصادی برای کشور اهمیت بالایی دارد؛ هم‌چنین این کار از نظر حفظ محیط ‌زیست آثار مثبتی برجای گذاشته چون سوخت مایع تحویلی به نیروگاهها با گاز جایگزین شده و مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها به نسبت سالهای گذشته با کاهش روبرو شده است.

عضو کمیسیون صنایع در خصوص شدت انرژی در ایران نیز گفت: صنایع کشور باید به سمت کاهش شدت انرژی حرکت کنند چون مصرف انرژی برای تولید کالا و محصول در کشور بالاست در این میان دریافت فناوریهای جدید یکی از راهکارهای مؤثر برای رفع این معضل است.

کد خبر 243852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =