صادرات نفت عراق در ماه ژوئن فراتر از سطح انتظارها بود

وزیر نفت عراق اعلام کرده است که صادرات نفت خام این کشور در ماه ژوئن برای پنجمین ماه پیاپی از سطح پیش بینی ها فراتر رفت.

به گزارش روزنامه رودا از اربیل، عادل عبدالمهدی در بیانیه ای اعلام کرد که بغداد کاستی آمارهای مربوط به سازمان دولتی بازاریابی نفت خام عراق (سومو) را جبران کرده است.
وی افزود: صادرات نفت خام عراق در ماه ژوئن از دو پایانه نفتی بصره (مینا البکر) و خور العمیه در جنوب افزایش یافته و این رقم به میانگین روزانه سه میلیون و 190 هزار بشکه رسیده است.

عراق در ماه مه روزانه سه میلیون و 150 هزار بشکه نفت خام و در ماه آوریل روزانه سه میلیون و 80 هزار بشکه نفت خام روانه بازارهای جهانی کرده بود.

اقلیم کردستان عراق در ماه ژوئن 360 هزار بشکه نفت خام صادر کرد.

عبدالمهدی با مخاطب قرار دادن منتقدان صدور نفت عراق، گفت: شرکتهای خارجی فعال در صنعت نفت عراق با کوته بینی از ادامه تعهدهای خود سر بازدند و این کشور را به بهانه حضور گروه تروریستی داعش و آسیب دیدن تاسیسات ترک کردند.

وی افزود:  اقلیم کردستان عراق در بیانه ای رسمی متعهد شده است که از سوم تا 20 ژوئن (13 تا 30 خرداد) روزانه 500 هزار بشکه نفت خام به دولت مرکزی تحویل دهد.

وزیر نفت عراق ادامه داد: ما نفت خام بیشتری برای مصرف داخلی در پالایشگاهها، تولید برق در نیروگاهها و شرکتهای داخلی اختصاص ندادیم، از این رو صادرات نفت خام عراق در ماه ژوئن از رقم روزانه سه میلیون و 600 هزار بشکه فراتر رفت.

کد خبر 243886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =