قیمت نفت در معاملات امروز بازار آسیا بهبود یافت

قیمتهای جهانی نفت خام در پایان معاملات الکترونیک صبح امروز (سه شنبه، 16 تیرماه) بازار آسیا در پی برگزاری نشست سران کشورهای عضو منطقه مالی یورو اندکی بهبود یافت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، قیمت نفت خام امروز (سه شنبه، 16 تیرماه) در پایان معاملات الکترونیک بازار آسیا در پی چانه زنی ها در بازار نفت برای خرید با قیمتهای گزینشی که متاثر از رای نه یونانی ها به شرایط وام دهندگان بین المللی و ادامه سیاستهای ریاضت اقصادی در این کشور بود، اندکی بهبود یافت، بحران بدهی های یونان بازارهای جهانی را متلاطم کرده است.

قیمتهای جهانی نفت خام در پی برگزاری نشست اضطراری امروز سران کشورهای عضو منطقه مالی یورو در بروکسل برای بررسی اوضاع یونان پس از رای منفی بیش از 60 درصدی یونانی ها به شرایط وام دهندگان بین المللی در یک همه پرسی، افزایش یافت.

قیمت نفت خام برنت شاخص دابلیو تی آی آمریکا امروز در پایان معاملات الکترونیک بازار آسیا با 47 سنت  رشد به 53 دلار برای هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت این شاخص دیروز در پایان معاملات بازار بورس نیویورک با چهار دلار و 40 سنت کاهش به 52 دلار و 53 سنت برای هر بشکه رسیده بود.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در معاملات امروز بازار آسیا با 69 سنت افزایش به 57 دلار و 23 سنت برای هر بشکه رسید، در حالی که این قیمت این شاخص نفتی در پایان معاملات دیروز بازار بورس لندن با سه دلار و 78 سنت کاهش، 56 دلار و 54 سنت برای هر بشکه معامله شد.

دنیل آنگ، یک تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچرز ممستقر در سنگاپور در این باره گفت: بازار نفت پس از یک سقوط شدید به دنبال تقویت کردن خود است، خریداران به دنبال گرفتن تخفیف در بازار هستند.

من فکر می کنم تحولات اخیر بازار نفت همگی ریشه در اوضاع یونان دارند، من پیش بینی کاهش قیمتها را می کردم، اما انتظار این مقدار افت را نداشتم.

تحلیگران بر این باورند که نتیجه همه پرسی یونان می تواند سبب خروج یونان از حوزه مالی یورو شود و احتمال سرایت این وضع به دیگر کشوهای عضو این منطقه وجود دارد.

کد خبر 243926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =